در حالی نورالدین خانزاده نوروز ۱۴۰۱ حضور ندارد اما پیش بینی می شود ماجراهای زیرخاکی و فریبرز توجه علاقمندانش را به خود جلب کند.

حضور «فریبرز» و غیبت «نورالدین»

در حالی که کمتر از یک ماه دیگر تا آغاز نوروز ۱۴۰۱ باقی است، گروه‌های تولید مشغول ضبط صحنه‌های باقی مانده هستند و خود را برای رقابت در گردونه سریال‌های نوروزی تلویزیون آماده می‌کنند، این در حالی است که از بین برنامه‌های ترکیبی و سریال‌های آماده پخش، برخی از آنها اقبال و شانس بیشتری برای جذب مخاطبان دارند. «زیرخاکی»، «خداداد» و «دردسرهای شیرین» از سریال‌های اعلام شده برای نوروز هستند. همچنین مجموعه طنز «جناب‌عالی» ساخته عادل تبریزی نیز آماده پخش است که احتمال دارد در کنداکتور برنامه‌های نورزوی جایی پیدا کند. در ادامه این گزارش درباره روند تولیدات نوروزی بیشتر خواهید خواند.

آبان ماه امسال بود که خبر توقف ۱۵ سریال به دستور رییس صداوسیما مطرح  و عنوان شد که بخشی از این رویکرد به دلیل اعمال تغییر و تحولاتی در حوزه سریال‌سازی تلویزیون است. گرچه این خبر با واکنش مراجع ذی ربط روبرو نشد اما چند روز بعد اعلام شد «زیرخاکی ۳» اولین سریال از میان این ۱۵ اثر است که می‌تواند همچنان به کار خود ادامه دهد. انتشار این خبر با واکنش‌هایی از سوی جلیل سامان روبرو شد و او طی یادداشتی عنوان کرد ای کاش ساخت «زیرخاکی» را هم مانند بقیه سریال‌ها متوقف می‌کردید، اما مدتی بعد ساخت سومین فصل این سریال کلید خورد.

ماجراهای ادامه دار فریبرز در زیرخاکی

جلیل سامان فصل اول «زیرخاکی» را در ماه رمضان سال ۹۹ روانه آنتن کرد که با استقبال بسیاری روبرو شد و زوج فریبرز و پری خانم با بازی پژمان جمشیدی و ژاله صامتی بسیار پرطرفدار از آب درآمد و به عنوان پربیننده‌ترین مجموعه تلویزیونی رمضانی انتخاب شد. فصل دوم این سریال کمدی که حال و هوایی از روزهای انقلاب تا جنگ دارد نیز توانست مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند و با پخش در خرداد امسال به پربیننده‌ترین اثر زمان پخش خود تبدیل شد.

حالا فصل سوم آن برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ در راه است. فصل دوم «زیرخاکی» با به اسارت رسیدن فریبرز و ناصری به دست نیروهای بعثی در جبهه به پایان رسید و گروه تولید این روزها در شهرک سینمایی غزالی تصویربرداری را ادامه می دهند. 

علاوه بر پژمان جمشیدی و ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، پیام احمدی نیا، خسرو احمدی، اصغر نقی زاده، مهری آل آقا، رایان سرلک و هومن برق‌نورد و نسرین نصرتی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

«خداداد» به شبکه دو می‌آید

این روزها تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «خداداد» به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی که محصول گروه فیلم و سریال شبکه دو سیماست از نیمه گذشته و این سریال ۱۳ قسمتی طنز برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ از شبکه دو سیما آماده می‌شود.

گرچه از داستان این سریال اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما در خلاصه داستان این سریال نوروزی آمده؛ «میگن گره‌ای که با دست باز میشه رو نباید با دندون باز کرد، اما خداداد چاره دیگه‌ای نداره و روی این موضوع خیلی حساب کرده!» رضا ناجی، پیام دهکردی، علی صبوری، سوسن پرور و سیاوش طهمورث بازی می کنند. 

شبکه پنج و دردسرهای شیرینش

«دردسرهای شیرین» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه پنج، نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن این شبکه می‌رود و عوامل تولید این روزها در تهران در حال تصویربرداری هستند. این سریال، داستانی اجتماعی با رگه‌هایی کمدی دارد و پوریا پورسرخ و مریم مومن در آن ایفاگر زوجی هستند که در زندگی با چالش‌هایی روبه رو می‌شوند.

افسانه بایگان، یوسف مرادیان، پاشا جمالی، پوراندخت مهیمن، مرتضی کاظمی و ... از دیگر بازیگران این سریال نوروزی هستند.

«شکرستان» نوروز ۱۴۰۱ را شیرین می کند 

انیمیشن «شکرستان» به تهیه‌کنندگی مسعود صفوی و کارگردانی عباس جلالی، در ۱۵ قسمت، نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن می‌رود. داستان «شکرستان» در یک سرزمین خیالی می‌گذرد و قصه‌هایی در راستای داستان‌های کهن ایرانی و برگرفته از ضرب‌المثل‌های قدیمی است.

شکرستان نخستین بار در نوروز سال ۱۳۸۷ توسط شبکه دو سیما پخش شد. در ابتدا قرار بود این مجموعه در ۹۰ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای تولید شود، اما بعداً فصل‌های جدید نیز برای آن تولید شد و طول هر قسمت نیز به ۲۵ دقیقه افزایش یافت.

غیبت نورالدین خانزاده در نوروز ۱۴۰۱

سریال‌ «نون خ ۳» که رتبه اول پربیننده‌ترین سریال نوروز ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داده بود، مهمترین غایب سریال‌های نوروزی سال آینده است. البته به تازگی مهدی فرجی تهیه‌کننده این سریال از ساخت فصل چهارم آن برای دو سال بعد خبر داده و گفته هنوز استارت «نون خ ۴» را نزدیم و فیلمنامه نوشته نشده است اما قصد ساخت فصل چهارم را برای سال ۱۴۰۲ داریم.

آیا «پایتخت» دیگر ساخته نمی‌شود؟

کمتر کسی است که در این سال‌ها پای سریال «پایتخت» ننشسته باشد، مجموعه‌ای دوست‌داشتنی که به یکی از برندهای جدی تلویزیون تبدیل شده بود اما دستخوش اتفاقاتی شد که سرنوشت آن را نامعلوم کرد. آخرین سری از این مجموعه مربوط به دو قسمت پایانی «پایتخت ۶» بود که در روزهای پایانی سال ۹۹ روی آنتن رفت. البته پس از آن زمزمه‌هایی برای ساخت فصل هفتم به گوش می‌رسید و سیروس مقدم امیدوار بود که ساخت آن را در سال جاری کلید بزند تا به نوروز ۱۴۰۱ برسد اما این پرونده به جایی نرسید و مقدم هم درگیر ساخت سریال «جزیره» شد.

این در حالی است که حواشی بسیاری گریبان «پایتخت» را گرفت و به نظر می‌رسد محسن تنابنده هم به دلیل اختلافات مالی و حواشی پیرامون آن تمایلی به ادامه همکاری ندارد. با این حال هنوز معلوم نیست آیا باز هم نقی معمولی و خانواده‌اش را در قاب تلویزیون خواهیم دید یا نه؛ اتفاقی که شاید به این زودی‌ها میسر نشود اما با این حال تکرار مجدد این سریال از شبکه آی فیلم در ایام عید شاید همان حال و هوا را تا حدودی زنده کند. 

چراغ سبز شبکه نسیم به مهران مدیری و رامبد جوان

مهران مدیری در تدارک ساخت فصل تازه «دورهمی» است تا نوروز آینده روی آنتن برود. «دورهمی» که در فصل گذشته با ساختار تازه‌ای پخش شد حالا در دور جدید باز هم با تغییرات تازه‌ای در نحوه اجرا کار خودش را آغاز کرده است و احتمالاً شاهد تغییرات بیشتری در این فصل جدید خواهیم بود.

اما «خندوانه» که یکی از برندهای اصلی شبکه نسیم است نیز در تدارک ویژه برنامه نوروز است. رامبد جوان که در ماه‌های اخیر با حواشی و انتقادات زیادی دست و پنجه نرم کرده و مشارکت مخاطبان در برنامه و مسابقه‌اش کمتر از دوره‌های قبل بوده حالا راهی سخت در پیش دارد و باید دید آیا می ‌تواند مخاطبانش را همچنان به این برنامه دلگرم کند یا نه.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.