بانک آمریکایی جی پی مورگان هشدار داد که افزایش قیمت‌های انرژی و سایر موج‌های ایجاد شده از تنش‌های میان روسیه و اوکراین می‌تواند به بازارهای بورس آمریکا آسیب بزند و روند بهبود اقتصادی آمریکا را مختل کند.

 اقتصاد آمریکا از مناقشه روسیه و اوکراین آسیب می‌بیند

به گزارش قدس انلاین، بانک آمریکایی جی پی مورگان هشدار داد، افزایش قیمت‌های انرژی و سایر موج‌های ایجاد شده از تنش های میان روسیه و اوکراین می‌تواند به بازارهای بورس آمریکا آسیب بزند و روند بهبود اقتصادی آمریکا را مختل کند.

استراتژیست این بانک گفت: «شوک قیمت انرژی در بحبوحه تمرکز شدید بانک‌های مرکزی بر کنترل نرخ تورم، می‌تواند با کم کردن حساسیت سرمایه گذاران، چشم انداز رشد اقتصادی را کاهش دهد.»

این بانک آمریکایی اعلام کرد برخی از شرکت های چندملیتی بزرگ، بخش عمده ای از درآمدشان را از روسیه و اوکراین به دست می آورند.

این بانک فهرستی از شرکت هایی را اعلام کرد که در اثر تنش میان دو کشور، فروش شان کاهش می‌یابد، در میان این‌ شرکت‌ها، شرکت فیلیپ موریس (۸ درصد)، پپسی (۴.۴ درصد) و مک دونالد (۴.۲ درصد) قرار دارند.

این بانک همچنین اعلام کرد: «خطرهای غیرمستقیم این مناقشه قابل ملاحظه‌تر است که می تواند شامل کندکردن رشد اقتصادی جهان و بالا رفتن هزینه های مصرف کننده به علت افزایش قیمت نفت و مواد غذایی، اختلال‌های زنجیره تامین، کاهش ارزش اعتبارات و دارایی ها و خطرات امنیت باشد.»

به گفته این بانک سرمایه گذاری، بزرگ ترین خطر برای بازارهای بورس آمریکا، این حقیقت است که بانک‌های مرکزی بر مقابله بر تورم متمرکز شده اند.

انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا، نرخ بهره را ماه آینده با هدف مقابله با تورم کاهش دهد؛ نرخ تورم آمریکا در ماه ژانویه ۷.۵ درصد رشد کرد بالاترین رقم در ۴۰ سال گذشته به شمار می رود.

انتهای پیام/   

منبع:فارس                   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.