معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: در راستای تقویت فرهنگ مسوولیت‌پذیری، پاسخگویی و نظارت فرآیندی مقرر شده است امسال در قالب" شبکه مسائل زیارت" فرمانداران و روسای ستاد خدمات سفر شهرستانها برای همه رده‌های مرتبط با خدمت رسانی به زائران در حوزه های مختلف اقامت، حمل و نقل، بهداشت و درمان و امداد در محورهای مواصلاتی و شهرهای مسیر، ابلاغ صادر کنند.

تشکیل شبکه مسائل زیارت برای میزبانی کریمانه از زائران رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد  با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه در این زمینه قوانین خوبی تصویب شده است که باید با شناخت موانع و مشکلات اجرایی آنها، افق روشن‌تری برای سرمایه گذاری گشوده شود.

وی ادامه داد: طی چند سال گذشته اقداماتی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی صورت گرفته و در این قالب واحدهایی به نام "خانه مسافر" تعریف شده است تا بتواند در شرایط ویژه در کنار اقامتگاههای رسمی قرار گیرد.

معاون امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: به لحاظ پیچیدگی‌های خاص این حوزه واقعیت امر این است که ساماندهی این واحدها مطلوب نبوده و به انسجام، هماهنگی و همکاری بیش از پیش دستگاههای مرتبط استان در این زمینه نیاز داریم به ویژه در شرایطی مانند شیوع ویروس کرونا که نظارت بیش از پیش بر این اماکن ضرورت دارد.

گنابادی نژاد در خصوص نظارت بر تاسیسات گردشگری و واحدهای خدمات دهنده در حوزه حمل و نقل و بهداشت به مسافران نیز گفت:در راستای تقویت فرهنگ مسوولیت‌پذیری، پاسخگویی و نظارت فرآیندی و مستندسازی اقدامات مقرر شده است امسال در قالب" شبکه مسائل زیارت" فرمانداران و روسای ستاد خدمات سفر شهرستانها برای همه رده‌های مرتبط با خدمت رسانی به زائران در حوزه های مختلف اقامت، حمل و نقل، بهداشت و درمان و امداد در محورهای مواصلاتی و شهرهای مسیر، ابلاغ صادر کنند.

وی ادامه داد: در پایان دوره خدمات سفر نوروزی ارزیابی دقیقی از نحوه ارائه خدمات توسط فرمانداران و کمیته ارزیابی ستاد صورت می گیرد.

خراسان رضوی هم اکنون با برخورداری از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات اقامتی رتبه نخست کشور در این زمینه را دارد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.