رئیس جمهور اوکراین با بیان اینکه تلفنی با رئیس شورای اروپا درباره تحولات کشورش رایزنی کرده است، تأکید کرد: زمان پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا فرا رسیده است.

زمان پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا فرا رسیده است

به گزارش قدس آنلاین، ولودیمیر زلنسکی در تازه‌ترین اظهارنظر درباره تحولات مربوط به جنگ کشورش با روسیه، اظهار کرد: لحظه تعیین کننده برای پایان دادن به مناقشه طولانی مدت و عضویت نهایی اوکراین در اتحادیه اروپا فرا رسیده است.

وی ادامه داد: من با رئیس شورای اروپا گفت‌وگو کردم. ما درباره کمک‌های بیشتر به مبارزه مردم اوکراین برای دستیابی به آینده آزاد بحث و تبادل نظر کردیم.

این اظهارنظر زلنسکی در حالی است که مشاور وزیر کشور اوکراین مدعی شد: نیروهای روسیه ساختمان‌های مسکونی را در کی یف بمباران می‌کنند.

وی افزود: اوضاع در کی یف و حومه آن متشنج است و ما در حال پاکسازی گروه‌های خرابکار هستیم که به داخل شهر نفوذ کرده‌اند. تأسیسات غیرنظامی نه فقط در کی یف، بلکه در شهر «میکولایف» و مناطق اطراف آن نیز هدف حملات روسیه قرار گرفته است.

نخست وزیر اوکراین هم در این خصوص گفت: یک ساختمان مسکونی در کی‌یف هدف حمله موشکی نیروهای روسیه قرار گرفت. در طول دو روز گذشته بیمارستان‌ها، کودکستان‌ها و خانه‌های سالمندان در شهرهای مختلف اوکراین هدف حملات هوایی روسیه قرار گرفت.

وی اعلام کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم قاطعانه موضع گیری و روسیه را منزوی کند و به جنایت‌هایش پایان دهد.

وزیر خارجه اوکراین هم ضمن طرح همین درخواست گفت: ما خواهان انزوای کامل روسیه از جامعه جهانی، اخراج سفرای این کشور، تحریم نفتی و نابودی اقتصاد روسیه هستیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.