سخنگو و رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: نگاه راهبردی دولت این است که آینده کشور نه در گرو میز مذاکرات بلکه در گرو کار و تلاش جوان ایرانی و توجه به ظرفیت گسترده نیروی انسانی نخبه و توانمند و همچنین کارگران ایرانی است.

نگاه راهبردی دولت نه در گرو میز مذاکرات بلکه در سایه تلاش جوان ایرانی است

به گزارش قدس آنلاین، علی بهادری‌ جهرمی  در مراسم نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت با اصلاح نگاه از بیرون به درون تلاش می‌کند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش پیشرو و استراتژیک پیدا می‌ کند.  

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: مسوولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این وجود سنگین‌تر می‌شود که خوشبختانه با تمرکز بر اهداف در این مسیر در حال حرکت است.

وی با اشاره به عملکرد جهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این وزارتخانه را وزارت خانه ای مردمی دانست که بین مدیرانش تفاهم جمعی برای رفاه اجتماعی ایجاد شده است، اظهار داشت: تیم مدیریتی جوان و فعال در این وزارتخانه در عرصه های بسیاری پیشرو است و در حوزه صدور مجوز کسب و کار شاهد بودیم که چقدر اعطای مجوز تسهیل شده است.

بهادری جهرمی با اشاره به اقدامات پیچیده برای صدور مجوز کسب و کار خاطر نشان کرد: وزارت تعاون با وجود همه سختی‌ها تلاش کرده تا به نفع مردم قدم بردارد و در این راه استقامت ورزید که این کار ساده‌ای نیست برای گرفتن مجوز کسب و کار، تلخی نظام بروکراتیک زمان‌گیر و نفس‌گیر را همه چشیده‌ایم و اعطای مجوز کسب و کار برای وزارت تعاون کم هزینه نبود و کم هزینه نخواهد بود.

سخنگو و رییس شورای اطلاع‌ رسانی دولت با بیان اینکه پنج‌شنبه گذشته جلسه شورای عالی رفاه با حضور رییس‌جمهور برگزار و در این شورا برنامه رفع فقط مطلق در کشور ارائه شد، گفت: رییس‌جمهور وزارتخانه‌های دیگر را هم مکلف کرد که برنامه حذف فقر مطلق را دنبال کنند.

وی افزود: این برنامه با کمک ظرفیت بخش دولتی، بخش عمومی، بخش خصوصی و خیران برای رفع فقر تدوین و اجرا می‌شود که سهم هر بخش در این طرح مشخص می شود.

بهادری جهرمی عدالت را دومین بال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و ادامه داد: حرکت‌های خوبی از جمله کاستن از فاصله حقوق مدیران ارشد و کارمندان و همچنین اعزام تیم‌های بازرسی به کارگاه‌های کشور و تشکیل پرونده تخلفات برای برخی از مدیران در شرکت‌های این وزارتخانه برداشته شده که همه اینها، گوشه‌ای از حرکت عدالت‌محوری در این وزارتخانه است.

بهادری جهرمی تاکید کرد: انتظار می‌رود با سرعت و جدیت عدالت‌محوری در این دولت و به‌ویژه در وزارت تعاون پیش برود و مسوولان جوان و انقلابی این وزارتخانه هیچ هراسی از سنگ‌اندازی‌ها نخواهند داشت تا آثار این حرکت‌ها که تامین رضایت عمومی است، شاهد و خوشحال باشیم که نتیجه این سختی کشیدن‌ها نشاندن لبخند روی لب‌های مردم است.

سخنگوی دولت اذعان کرد: این امر نیازمند پشتکار جدی و سعی در پاره کردن غل و زنجیرهای اداری و نظام‌های فرسوده و زیانبار اداری برای حل مشکلاتی است که سالیان سال کمر اقتصاد را زیر فشار خود می‌شکند.

بهادری جهرمی بیان کرد: در دولت سیزدهم تاکنون دو جلسه شورای عالی اشتغال تشکیل و علاوه بر آن جلسه شورای عالی رفاه هم برگزار شد.

سخنگو و رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت خاطرنشان کرد: نگاه راهبردی دولت آن است که آینده کشور در گرو میز مذاکرات یا آینده این کشور و آن کشور نباشد بلکه توجه ما به ظرفیت نیروی انسانی نخبه و توانمند ایرانی و کارگران ایرانی است.

وی افزود: توجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به زیست‌بوم اشتغال و زنجیره کارآفرینی و اشتغال قابل ستایش است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.