وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که امروز در راس هیاتی فرهنگی و هنری وارد لبنان شد و در بدو ورود به بیروت مورد استقبال رسمی وزیر فرهنگ و دیگر مسئولان فرهنگی و هنری این کشور قرار گرفت.

ادای احترام وزیر فرهنگ ایران به شهدای مقاومت در بیروت/ برگزاری کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران لبنانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین برنامه خود در کشور لبنان در کنفرانسی مطبوعاتی با تشریح اهداف سفر و حضور در این کشور به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ گفت. 

اسماعیلی بعدازظهر امروز همچنین با حضور در شبکه خبری المنار از بخش‌های مختلف این رسانه بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین عصر امروز با حضور در روضه الشهیدین بیروت که محل دفن شهیدان عماد و جهاد مغنیه، عمادالدین نصرالله فرزند سیدحسن نصرالله و بسیاری از شهدای مقاومت است با قرائت فاتحه، نثار شاخ گل و ادای احترام به این شهیدان با شماری از مادران شهدا دیدار و گفت‌وگو صمیمی داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در برگزاری هفته فرهنگی ایران در لبنان به این کشور سفر کرده است. این رویداد فرهنگی و هنری دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ با اجرای ارکستر ملی ایران گشایش می‌یاید.

بنابراین گزارش، هفته فرهنگی شامل عرضه مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع و گسترده فرهنگی، هنری و علمی است که با حضور جمعی از هنرمندان و شخصیت های برگزیده فرهنگی و علمی و هنری کشور به صورت سازمان یافته و در مدت معین با هدف بسط گسترش و تعمیق مناسبات و مبادلات فرهنگی و هنری معرفی و اشاعه جلوه های غنی فرهنگی و هنری تاریخی، ایرانی و اسلامی در سایر کشور ها از سوی اداره کل همکاری های فرهنگی و هنری و امور ایرانیان  خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هماهنگ و برگزار می شود.

برگزاری  نشست ها و گفت‌وگوی ادیان و گفت و گوهای فرهنگی و هنری، گفت‌وگوهای علمی و دانشگاهی در کنار گفت‌وگو در حوزه ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان و گفت و گوی های ادبی و شعریاز جمله برنامه های هفته های فرهنگی ایران در خارج از کشور است.

برگزاری کارگاه های آموزشی فرهنگی و هنری و دوره های دانش افزایی  و توانمند سازی زنان  و مشاغل خانگی هنری از دیگر برنامه های این سفر است.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی افضلی مدیر عامل بنیاد رودکی و و محمدحسین هادیان مدیر کل حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر اسماعیلی را در این سفر همراهی می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.