برگزاری نخستین جشنواره فوتبال ستاره‌ها در مشهد، موقعیتی ایده‌آل برای اثبات توانمندی‌های موجود در مناطق کم‌برخودار و حاشیه شهر مشهد بود تا مسئولان و دست اندرکاران ورزش استان حالا با حساسیت بیشتری به این موضوع توجه کنند و برای شکوفایی استعدادهای موجود بودجه و اعتبار مشخصی را تعیین کنند تا استعدادهای نهفته زودتر از آنچه تصور می‌شود، شکوفا و به سمت مسیری استاندارد و حرفه‌ای گام بردارند.

زیر چتر بزرگان فوتبال

عبدالله ارجائی شهردار مشهد در اختتامیه نخستین دوره این مسابقات گفت: نشاط، کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به ورزش حرفه‌ای از جمله فواید گسترده توجه به ورزش پایه و استعدادیابی است و مدیریت شهری وظیفه دارد در این خصوص زمینه‌سازی کند.

وی در ادامه افزود: اگر بتوانیم ورزش محلات را گسترش بدهیم، حداقل سه دستاورد محقق خواهد شد. اول اینکه شور، نشاط و سلامت در اقصی‌نقاط شهر رقم می‌خورد. جوانی که دو ساعت در روز ورزش می‌کند، موجب نشاط خود و خانواده‌اش هم می‌شود. دومین دستاورد نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی است.  همچنین حسین علوی‌مقدم، در حاشیه برگزاری جشنواره فوتبال ستاره‌ها در مشهد اظهار کرد: کاری که همکاران ما در تربیت ‌بدنی شهرداری مشهد با همکاری سپاه امام رضا(ع) و آستان قدس شروع کردند، با نگاه ویژه کمیسیون ورزش و شورای شهر مشهد همراه شد و به نتایج خوبی ان‌شاءلله خواهد رسید.

به دنبال پدیده‌ها در حاشیه شهر مشهد هستیم

خداداد عزیزی نیز در خصوص برگزاری جشنواره فوتبال ستاره‌ها در مشهد گفت: این اتفاقات معمولاً در فوتبال مشهد اصلاً رخ نمی‌دهد؛ هرچند در سایر نقاط هم به‌ندرت شاهد برگزاری چنین تورنمنت‌هایی در این رده سنی هستیم. این مسابقات برای آکادمی‌ها، خانواده‌ها و بازیکنان رده پایه جذابیت دارد. این بازیکنان در سن یادگیری قرار دارند و برایشان جذاب است که در مسابقات شرکت کنند.

وی افزود: بازیکنان آکادمی خودم، حسین بادامکی و آندرانیک تیموریان از تهران نیز در این مسابقات حضور پیدا کرده‌اند. سه تیم نیز از حاشیه شهر اضافه شده‌اند که شاید هیچ‌وقت بازیکنانشان شانس حضور در مدارس فوتبال را پیدا نکنند. از مدیر عامل آکادمی‌ام تقاضا دارم بازیکنان توانمند حاشیه‌ شهر حاضر در این تورنمنت را به آکادمی اضافه کند. قبلاً هم اعلام کرده بودیم برخی از بازیکنان مستعد را در آکادمی بورسیه می‌کنیم تا هزینه‌ای بابت یادگیری پرداخت نکنند.

آموزش رایگان برای کودکان حاشیه شهر

سیدمهدی رحمتی نیز در حاشیه جشنواره فوتبال ستاره‌ها در مشهد در جمع خبرنگاران گفت: ما هم روزی که فوتبال را شروع کردیم، از مناطق محروم و زمین‌های خاکی استارت زدیم. توانستیم در نهایت با استفاده از شرایط فراهم‌ شده روی زمین‌های خاکی و آسفالت پیشرفت کنیم، این تورنمنت‌ها در آن زمان زیاد بود و بستری را فراهم می‌کرد تا بازیکنان مستعد دیده شوند.

وی افزود: هرچه جلوتر رفتیم، مقداری شرایط سخت‌تر شد. برای بچه‌های پایین شهر سخت است که با پرداخت هزینه به کلاس‌های فوتبال بروند. باید از شهرداری مشهد تشکر کنم که این بستر را فراهم کرد تا روی زمین چمن مصنوعی بازیکنان مستعد پایین شهر دیده و به فوتبال کشور معرفی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.