امام جمعه مشهد گفت:اصل طاغوت ستیزی در مقابله با خلافت ظالم سیره تمام ائمه اطهار(ع) بود و در تمام مراحل زندگی هر کدام از امامان شیعه، اصل مقابله با خلافت ظالم در راس تمام برنامه‌های آنها بود.

طاغوت سیزی در راس زندگی ائمه اطهار(ع) قرار داشته است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در مراسم روز شهادت امام موسی کاظم(ع) که در حرم امام رضا(ع) برگزار شد افزود: بر همین اساس و همان‌طور که قول و عمل ائمه معصومان (ع) برای ما حجت شرعی است پس ما نیز باید همانند آنها نسبت به حکومت طاغوت به مبارزه برخیزیم.

وی با اشاره به سیره امامان معصوم و حضرت موسی بن جعفر (ع) ادامه داد: باید شناخت لازم را از زندگی آن امامان پاک داشته باشیم تا عملکرد ما نیز همانند آنها باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: رفتار ائمه باعث می شد تا حاکمان ظالم نسبت به آنها عکس العملی از جنس دشمنی، اذیت و آزار را پیش گیرند و این یک رقابت بر سر قدرت و خلافت نبود.

علم الهدی افزود: آنها اصل طاغوت ستیزی را در برخورد با حاکمان ظلم پیش گرفته بودند و حال آن که از روز رحلت پیامبراسلام (ص) رهبری دینی در مسیر غیرالهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: دستورالعملی که خدا در قرآن کریم خطاب به پیامبران نازل کرده عبادت خدا و دوری از طاغوت است و این یعنی اگر طاغوت در جامعه و بر سرنوشت مردم حاکم باشد عبادت خدا امکان‌پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تمام انحراف‌ها و پریشانی بشر که از قرن‌های مختلف تا کنون جهان را فرا گرفته‌ است به خاطر طاغوت است و این در حالی است که بشر، قدرت مدیریت ندارد و هر جا بر سرنوشت مردم حاکم شد، نتیجه آن ظلم ستم و کشتار مردم بود.

علم الهدی افزود: علت تحریف در دستورهای تورات و انجیل نیز این است که حاکمان می خواستند بر مردم مسلط شوند و چون بر اساس دین این کار امکان پذیر نبود  دست به تحریف دستورهای الهی زدند.

وی اضافه کرد: ائمه اسلام در هر شرایطی سعی می‌کردند تا احکام و معارف الهی را تبیین کنند تا حاکمان طاغوت نتوانند احکام را به نفع خود تغییر دهند. آنها نوع حکومت طاغوتیان را به مردم معرفی می‌کردند و از این رو مردم اگر بر اثر زور شمشیر آنها را پذیرفته بودند ولی از نظر دل و عقل حکومت طاغوت را بر نمی تافتند.

او ادامه داد: حضرت امام موسی بن جعفر (ع) نیز در دوران ۳۵ ساله امامت خود با چهار حاکم عباسی هم عصر خود به مبارزه پرداختند و بر همین اساس هر کدام از آنها به گونه‌ای سعی می‌کردند امام را از دسترس مردم دور نگه دارند که در نهایت به شهادت آن همام منجر شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.