به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی‌کاظم (ع) و به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متعددی پیش‌بینی شده که در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت سالروز شهادت امام کاظم(ع)

به گزارش قدس آنلاین، حرم حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) در شب شهادت امام موسی کاظم(ع) میزبان زائران و عزادارانی می‌شود که با دل‌هایی مالامال از غم و اندوه آمده‌اند تا شهادت پدر بزرگوار را به محضر حضرت رضا(ع) تسلیت گویند.
این حرم قدسی به همین مناسب ویژه‌ برنامه‌های عزاداری متعددی با محوریت رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده تا زائران و مجاوران دل سوخته‌ در کنار مرقد امام هشتم(ع) به عزاداری و سوگواری بپردازند. 
به گزارش آستان نیوز، در شب شهادت امام کاظم مقارن با شنبه ۷ اسفند این مراسم معنوی از ساعت۱۸ و ۳۰ دقیقه با قرائت زیارت رجبیه توسط حاج صادق آهنگران آغاز خواهد شد. در ادامه آیت الله کاظم صدیقی؛ امام جمعه موقت تهران به سخنرانی خواهد پرداخت و پس از آن حاج احمد واعظی به ذکر مصیبت می‌پردازد. 
مراسم وداع با پیکر مطهر سید مرتضی حسینی از شهدای مدافع حرم نیز با حضور خدام و زائران بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود و سپس قرائت دعای عالیه المضامین پایان بخش این آیین سوگواری خواهد بود.
یکشنبه ۸ اسفند ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع)، آیت الله سید احمد علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس طی مراسمی که از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در  رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود به تشریح سبک و سیره زندگانی حضرت امام کاظم(ع) و مقاومت ایشان در برابر مستکبران می‌پردازد و صادق آهنگران نیز زیارت امام کاظم(ع) را قبل از اقامه نماز ظهر و عصر قرائت خواهد کرد.
آیین سوگواری شام شهادت حضرت باب الحوائج(ع) با قرائت زیارت رجبیه توسط حاج میثم مطیعی در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی از ساعت ۱۹ در این مراسم به بیان فضایل زیارت عتبه مقدسه کاظمین و تشریح سبک و سیره زندگانی سیاسی و اجتماعی امام کاظم(ع) می‌پردازد و ذکر مصیبت سید جعفر ماهرخسار پایان بخش این مراسم معنوی و مذهبی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.