وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نمایندگان تشکل های فرهنگی فعال در لبنان گفت: جریان مقاومت با اتحاد ملیت و غیرت دینی به درستی در راستای تحقق تمدن اسلامی در حرکت است و تشکیل امت اسلامی پیام بعث خاتم انبیا صلوات الله علیه است.

تشکیل «امت اسلامی» پیام بعثت خاتم پیامبران است/ «لبنان» نقطه آغاز فعالیت های فرهنگی در منطقه

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد مهدی اسماعیلی که به بیروت سفر کرده است با حضور در سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: افتخار می کنیم که برادران و خواهران لبنانی در کنار جمهوری اسلامی سیادت منطقه را به تصویر کشیدند و اخوت و برادری بین مردم این دو کشور با پیروی از مکتب امام راحل الگویی برای جهان اسلام است.

وی افزود: سید حسن نصرالله به عنوان رهبر مقاومت در لبنان برای ما نماد ولایت پذیری است. او محور فعالیت های فرهنگی در لبنان است و برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت مردمی، گسترش فعالیت های فرهنگی در سطح منطقه خواهد بود و برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی در لبنان، آغاز این اقدامات است.

دکتر اسماعیلی با اشاره به دیپلماسی فرهنگی در منطقه نیز گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برنامه وسیعی برای گسترش تعاملات منطقه ای در پیش دارد و بدنه مدیریتی جوان آن درصددند با تکیه بر مشترکات فرهنگی و ارائه محصولات هنری و رسانه ای در این عرصه اقدام کنند.

وی وحدت را اساس کار فرهنگی دانست و یادآور شد: مقاومت، یک مفهوم و گزاره اصلی است و با تکیه بر آن و شناخت هدف واحد می توان به نقطه مطلوب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.