معاون روابط کار گفت: بر اساس تقویم، ۲۱ اسفند آخرین جلسه شورای عالی کار است و در این زمان دستمزد کارگران تعیین تکلیف می‌شود.

دستمزد ۱۴۰۱ کارگران ۲۱ اسفند مشخص می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حقوق و دستمزدی که طی سال‌های اخیر برای جامعه کارگری تعیین شده نتوانسته هزینه‌های سبد کارگران را پوشش دهد که این قضیه ناشی از تحریم‌ها و جنگ اقتصادی و کرونا بوده و در رشد اقتصادی کشور تاثیر گذار بوده است.

به گفته رعیتی فرد، نظر نمایندگان کارگری این است که سبد معیشت تامین شود و در تعیین دستمزد به آن رقم سبد جامعه عمل پوشانده شود، ولی گروه کارفرمایی هم دغدغه‌هایی دارند که امیدواریم با تشریک مساعی همه شرکای اجتماعی این عدد مشخص شود.

او گفت: بحث مزد منطقه‌ای فعلا در دستور کار مرکز پژوهش‌های کار و تامین اجتماعی قرار دارد، اما برای سال آینده تعیین حداقل دستمزد کارگران به صورت ملی و یکسان خواهد بود.

بر اساس قانون کار شورای عالی کار موظف است همه سال دستمزد کارگران را بر اساس نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی و سبد معیشت تعیین کند.

نرخ تورم بهمن از سوی بانک مرکزی ۴۱.۴ درصد اعلام شده و سبد معیشت کارگران هم که جزو تکالیف کمیته دستمزد بود ۸ میلیون و ۹۰۰ تعیین شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.