مازندران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از واکسیناسیون ۹۵ و ۸ درصدی مازندرانی ها بر اساس دُز اول خبر داد.

۹۶ درصد مازندرانی ها واکسینه شدند/ نظارت بر زباله های عفونی باید بیشتر شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر عباس علیپور در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه پوشش واکسیناسیون در استان نسبت به میانگین کشوری بسیار خوب است، اظهار کرد: ۹۰ درصد نیز دُز دوم و ۵۱ و نیم درصد نیز دُز سوم را دریافت کردند.

وی با اعلام اینکه تقریبا همه دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسینه شدند، در پاسخ به سوال قدس آنلاین، از پوشش ۸۶ درصدی دز اول، ۸۱ درصدی دز دوم و ۳۱ درصدی دز سوم دانشجویان اشاره کرد و توضیح داد: در رابطه با دز سوم آمار دقیق نیست چراکه باتوجه به تعطیلی دانشگاه ها، امکان واکسینه شدن دز سوم دانشجویان در استان های دیگر زیاد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان با اعلام اینکه ۲۲ درصد کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مازندران دز سوم واکسن را دریافت نکردند، پوشش واکسیناسیون اهالی رسانه را پایین تر از میانگین استانی اعلام کرد.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با حمل و دفن غیربهداشتی زباله های عفونی تاکید کرد: باید در این راستا نظارت مان را بیشتر کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به وجود ۴ شرکت فعال بخش خصوصی در زمینه زباله های عفونی مطب ها، کلینیک ها و آزمایشگاه ها اشاره کرد و افزود: این شرکت ها در زمینه انتقال و امحاء زباله های عفونی فعالیت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.