مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱، نه‌ تنها میزان رشد هزینه خدمات در آرامستان‌ها حداکثر ۲۵ درصد است بلکه نیمی از هزینه‌ها را نیز شهرداری مشهد همچون سال‌های گذشته به‌صورت یارانه پرداخت می‌کند.

حداکثر رشد هزینه آرامستان‌ها ۲۵ درصد است/ شهروندان تنها نصف هزینه را پرداخت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حجت‌الاسلام "حسین مهدوی دامغانی" درباره بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: شهرداری مشهد سال‌ها است که برای دفن متوفی هیچ هزینه‌ای از شهروندان اخذ نمی‌کند و رقم پرداختی برای صرفا نیمی از هزینه خدمات انجام‌شده است، شهرداری مشهد نیز نیم دیگر این هزینه‌ها را به‌صورت یارانه پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۷ هزینه‌ها به طرز چشمگیری افزایش پیداکرده و همه ما گرانی‌ها را لمس می‌کنیم، به‌طور مثال کافور به کیلویی ۸۰۰ هزار تومان رسیده، قیمت پارچه، آجر و مصالح چند برابر شده، هزینه رفت‌وروب، نگهداری فضای سبز، استهلاک خودرو حمل متوفی در جابه‌جایی‌های شهری، خارج شهری و حوادث احتمالی و... از نمونه افزایش هزینه‌های سازمان آرامستان ها است.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد افزود: بیش از ۴۰۰ نیرو در آرامستان، به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در حال کار هستند تا کیفیت خدمات به شهروندان در وضعیت مطلوبی قرار گیرد اما با همه این تفاسیر حداکثر میزان افزایش قیمت در سال آینده ۲۵ درصد خواهد بود که آن‌هم کمتر از میزان رشد تورم است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.