رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مجلس اصرار دارد تا افزایش حقوق کارگران در سال آینده بر اساس ماده ۴۱ قانون کار و تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی باشد.

 نشست مشترک نمایندگان با مسئولان وزارت کار درباره حقوق کارگران / حقوق‌ها در سال آینده متناسب با تورم باشد

به گزارش قدس آنلاین، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از جلسه روز گذشته اعضای این کمیسیون با معاون وزیر کار درباره تعیین حقوق و دستمزد کارگران برای سال آینده خبر داد و گفت: در این جلسه مقدماتی درباره میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران برای سال آینده بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه معاون وزیر کار و همچنین نمایندگان عضو کمیسیون نقطه نظرات خود را اعلام کردند، افزود: مقرر شد تا جلسات دیگری در کمیسیون درباره این موضوع برگزار شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه در کمیسیون با نمایندگان کارگری و کارفرمایان نیز جلساتی را خواهیم داشت، ادامه داد: مجلس اصرار دارد تا افزایش حقوق کارگران در سال آینده بر اساس ماده ۴۱ قانون کار و تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی باشد.

اسماعیلی عنوان کرد: در جمع بندی که در جلسه روز گذشته کمیسیون داشتیم مقرر شد پس از نشست نمایندگان کارفرمایان و کارگران و دولت گزارشی از این جلسه به کمیسیون اجتماعی نیز ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم افزایش حقوق کارگران برای سال آینده مناسب با تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی باشد، گفت: با توجه به اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس مصوب کرده تا حقوق های بالا ۱۰ درصد و کف حقوق ها تا ۶۰ درصد افزایش پیدا کند امیدواریم در زمینه افزایش حقوق کارگران شرمنده این قشر نشویم.

نماینده گرمی در مجلس تصریح کرد: البته در افزایش حقوق کارگران باید به کارفرمایان نیز توجه شود تا به آنها نیز در پرداخت حقوق ها فشار مضاعف وارد نشود البته پیشنهاد ما این است که با ارائه مشوق های به کارفرمایان نیز کمک شود.

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    فقط در حد حرف زدن
  • صادقی ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    پس ما که سی پنج سال با سختی کار کار کردیم الان بازنشست تامین اجتمایی شدیم آدم نیستیم یا ایرانی نیستیم مراقب باشید شرمندی بازنشستگان هم نشوید
  • حسین ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    وقتی یک مدیر تو این شرکتها حقوق های بالای ۲۰ میلیون میگیره و هیچ بازدهی نداره چه انتظاری داری . کارگری یعنی بردگی