وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خانواده امام موسی صدر و شهید عماد مغنیه دیدار کرد.

دیدار وزیر فرهنگ با خانواده امام موسی صدر و شهید عماد مغنیه

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی در جریان سفر به لبنان که به منظور افتتاح هفته فرهنگی جمهوری اسلامی در این کشور انجام شده است با حضور در منزل رباب صدر، خواهر امام موسی صدر با وی دیدار کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تجلیل از این مجاهد و متفکر جهان اسلام، خدمات رباب صدر در تربیت نوجوانان و اقدامات خیرخواهانه و خودجوش را ستود.

عضو دولت مردمی همچنین با حضور در منزل شهید عماد مغنیه، با همسر این شهید و مادر شهید جهاد مغنیه دیدار کرد.

سیّد موسی صدر روحانی عالم و مجتهد شیعه و مؤسس مجلس اعلای شیعیان لبنان است که در ۹ شهریور ۱۳۵۷، طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی ربوده شد.

عماد فایز مغنیه معروف به «حاج رضوان» از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان بود که در بهمن سال ۱۳۸۶ طی انفجاری در دمشق به شهادت رسید.

جهاد عماد مغنیه هم در سال ۹۳ در جریان حمله موشکی رژیم صهیونیستی در قنیطره سوریه به شهادت رسید.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور افتتاح و شرکت در هفته فرهنگی ایران در لبنان به این کشور سفرکرده است. هفته فرهنگی شامل عرضه مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع و گسترده فرهنگی، هنری و علمی است. که با حضور جمعی از هنرمندان و شخصیت‌های برگزیده فرهنگی و علمی و هنری کشور به صورت سازمان یافته و در مدت معین با هدف بسط گسترش و تعمیق مناسبات و مبادلات فرهنگی و هنری معرفی و اشاعه جلوه های غنی فرهنگی و هنری تاریخی، ایرانی و اسلامی در سایر کشور ها از سوی اداره کل همکاری های فرهنگی و هنری و امور ایرانیان  خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هماهنگ و برگزار می شود.

در این هفته های فرهنگی، نشست ها و گفت‌وگوی ادیان و گفتگوهای فرهنگی و هنری، گفت‌وگوهای علمی و دانشگاهی در کنار گفت‌وگو در حوزه ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان و گفتگوی های ادبی و شعری با همتایان و هم صنف های خودشان برگزار می شود.

برگزاری کارگاه های آموزشی فرهنگی و هنری و دوره های دانش افزایی  و توانمند سازی زنان و مشاغل خانگی هنری از دیگر برنامه های این سفر است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.