سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ٢٧ شهر در این استان، فاقد کتابخانه عمومی است که باید برای برخورداری این شهرها از کتابخانه اهتمام ورزید.

۲۷ شهر خراسان رضوی  کتابخانه عمومی ندارند

به گزارش قدس آنلاین، سید هادی طباطبایی روز یکشنبه در جلسه تجمیعی انجمن کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود: فرمانداران در شهرستانها تلاش خود را برای تکمیل کتابخانه‌های عمومی و احداث کتابخانه به کار گیرند و از ظرفیت خیران نیز باید در این حوزه استفاده کرد.
وی اضافه کرد: حمایت لازم برای توسعه کتابخوانی را داریم تا شاهد شکوفایی علم باشیم.
وی بیان کرد: قرآن تا حدودی تزئینی شده، اگر آیات قرآن سرلوحه زندگی باشد اوضاع کتابخوانی بهتر از شرایط فعلی بود.
مدیر کل کتابخانه‌های خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهار کرد: کتابخانه‌ها فرهنگسراهای مردم هستند و امنیت اجتماعی در ازای برپایی کتابخانه‌های عمومی است، لذا در شهرستانهای استان مسوولان باید پای کار تکمیل کتابخانه‌های عمومی باشند.
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: بیش از هشت هزار و ٧۴۶ برنامه متنوع فرهنگی ویژه اعضای کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری اجرا شد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر برای خدمت‌رسانی به روستاهای شهرستان مشهد، ٢ باب کتابخانه سیار وجود دارد و ٢ باب کتابخانه سیار دیگر نیز ١٧ اسفندماه امسال افتتاح می‌شود.
سبزیان با اشاره به افتتاح ١٠ باب کتابخانه عمومی نهادی و ٣ باب کتابخانه مشارکتی در خراسان رضوی طی سال جاری افزود: ٢٢ باب سالن مطالعه نیز در استان فعال است.
مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: طرح کتاب موتوری و تحویل کتاب درب منزل اعضا نیز در ایام کرونا فعال شد و حدود ۶ هزار جلد کتاب در قالب این طرح به امانت داده شد.
طرح مدیران کتابخوان نیز در این نشست در قالب برگزاری سلسله مسابقات کتابخوانی برای مدیران در طول سال رونمایی شد.

۲۲۲ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی در استان ۶.۸ میلیون نفری خراسان رضوی فعال است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.