سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: چنانچه کاخ سفید تصمیمش را بگیرد، توافق کاملا در دسترس است. ایران برای توافق آماده است؛ اما تا ابد منتظر نمی‌ماند.

سخنگوی وزارت خارجه: ایران برای توافق تا ابد منتظر نمی‌ماند

به گزارش قدس آنلاین، سعید خطیب‌زاده گفت: آمریکا سال‌هاست که از برجام کنار کشیده است. از این رو است که باید اطمینان یابیم که این اتفاق دیگر تکرار نمی‌شود.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه، «همه کشورها برای خود «گزینه‌های جایگزین» دارند، هرچند که توخالی بودن گزینه جایگزین آمریکا پیش از این ثابت شده است. درشت‌گویی و بلوف‌زنی نتیجه نداشته و نخواهد داشت. این اتخاذ تصمیم است که نتیجه می‌دهد.»

شب گذشته نشست غیررسمی هیئت‌های جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و ۱+۴ با حضور مذاکره کنندگان ارشد در وین برگزار شد. جلسه علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوها عصر امروز دوشنبه در وین برگزار شد.

پیش از این جلسه نیز دیدارهای دوجانبه جداگانه‌ای بین علی باقری مذاکره‌کنندگان ارشد کشورمان و روسای هیئت‌های روسیه و چین برگزار شد.

هشتمین دور مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها علیه ایران از سه‌شنبه ۱۹ بهمن آغاز و پس از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیئت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیئت‌های ایران و گروه ۱+۴ از سرگرفته شد. پس از آن نیز رایزنی‌ها در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.