معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: قبل از عید نوروز فاز اجرایی صدور سند تک برگ مالکیت آغاز می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور: فاز اجرایی صدور سند تک برگ بزودی آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسن بابایی در خصوص صدور اسناد تک برگی، اظهار داشت: این امر در آینده نزدیک و قبل از عید در دفاتر اسناد رسمی اجرایی می‌شود.

وی افزود: ۱۳۷ میلیون هکتار از کشور یعنی حدود ۸۵ درصد جزو اراضی ملی است که برای بیش از ۹۰ درصد این میزان اسناد کاداستری صادر شده است.

معاون رئیس قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، عنوان کرد: در برخی موارد در زمینه صدور اسناد کاداستر، اختلافات میان امور اراضی و اراضی ملی را شاهد هستیم که با برگزاری کمیسیون‌های رفع تداخل به دنبال تعیین تکلیف و نهایی شدن آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد: این کمیسیون‌ها با توجه به عدم حضور عضو قضایی، مشکل دارند که به دنبال اصلاح قانون و رفع تداخلات هستیم.

بابایی گفت: در آذربایجان‌غربی و بر اساس آمار موجود، ۱۰۰ درصد از اراضی ملی یعنی ۱۹۲۰ هزار هکتار اسناد کاداستر صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در حال صدور عرصه‌های کشاورزی هستند، با توجه به تقاضامحور بودن این عرصه‌ها نیازمند همکاری مردم هستیم.

معاون رئیس قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بیان داشت: با اجرای رزمایش‌های فرهنگی و دعوت از کشاورزان به دنبال رفع مشکلات و عمومی کردن روند کار هستیم.

وی گفت: هیچ ممانعتی از دریافت حمایت‌ها ندارد و تثبیت مالکیت را به دنبال می‌آورد.

بابایی ابراز داشت: برای ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی محدوده دریاچه ارومیه سند مالکیت صادر شده که وضعیت مطلوبی داریم.

وی در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: برنامه ثبت من برای دریافت اصالت سند راه اندازی شده و یکی از سیاست‌های موجودمان برون سپاری اقدامات است. از این امورات به مجموعه‌های سردفتران و دفتریاران انتقال داده می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.