۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 789698

جو بایدن رئیس‌جمهور ۷۱ ساله آمریکا این‌بار هم به دلیل گاف‌های متعدد در اظهاراتش مورد تمسخر رسانه‌ها قرار گرفته است. وی روز گذشته در نخستین سخنرانی‌اش در کنگره درباره وضعیت مردم آمریکا، باز هم گاف داد و مردم اوکراین را به اشتباه مردم ایران خطاب کرد.

به گزارش فارس، بایدن ضمن ادعاهایش در این جلسه به طور غیرمستقیم پوتین را دیکتاتور خواند و گفت: در سراسر تاریخ ما این درس را آموخته‌ایم که وقتی دیکتاتورها برای تهاجم‌های خود هزینه نپردازند، هرج و مرج بیشتری را موجب می‌شوند. رئیس‌جمهور آمریکا با طرح این ادعا که پوتین منزوی شده است، گفت: پوتین فکر می‌کرد می‌تواند وارد اوکراین شود و جهان نیز خود را از این موضوع کنار بکشد، اما در عوض با دیواری از قدرتی که تصورش را نمی‌کرد، روبه‌رو شد. بایدن با اشاره به حمایت از کشورهای عضو ناتو اظهار کرد: ما نیروهای نظامی را برای محافظت از لهستان، رومانی، لتونی، لیتوانی و استونی و....بسیج کرده‌ایم و از هر وجب  که قلمرو ناتو است، دفاع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مردم اوکراین، مقاومت مقتدرانه‌ای در مقابل نیروهای روسیه از خود نشان دادند و همه مردم به سرباز تبدیل شدند و امروز با عزمی تسلیم ناپذیر با یکدیگر ملاقات می‌کنیم و همیشه آزادی بر استبداد پیروز است، گفت: جهان آزاد، کشورهای اروپایی و حتی کشورهایی چون سوئیس تحریم روسیه را شروع کرده‌اند . بایدن سپس از تصمیم برای بستن حریم هوایی آمریکا روی پروازهای روسیه توضیح داد و گفت: «من ممنوعیت پرواز هواپیماهای روسی بر فراز حریم هوایی آمریکا را اعلام می‌کنم، پس بیایید به کاری که متحدانمان انجام داده‌اند، بپیوندیم». وی همچنین ادامه داد: ما در حال قطع ارتباط بزرگ‌ترین بانک‌های روسیه از نظام مالی بین‌المللی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.