سخنگوی وزارت امور خارجه از برنامه‌ریزی برای برقراری پرواز به منظور بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین در روز جمعه خبر داد.

برنامه‌ریزی برای برقراری پرواز در روز جمعه به منظور بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین از این کشور اظهار داشت: ما همه ایرانی‌های مقیم اوکراین را تشویق کردیم که اوکراین را ترک کنند و بیش از این در شهرهای مختلف این کشور باقی نمانند.

وی با اشاره به گزارش‌های میدانی از لهستان، مجارستان و مولداوی مبنی بر این‌که رفت و آمدها از این مرزها به راحتی انجام می‌شود و بحران اولیه تقریبا تمام شده، گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم که پرواز دیگری  را برای جمعه برقرار کنیم.

خطیب‌زاده که با شبکه خبر گفت‌وگو می‌کرد در این باره خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط در لهستان نزدیک به ۶۰۰ نفر از ایرانیان در ورشو و در شهرهای مرزی پذیرایی و اسکان داده شده‌اند و در رومانی نیز این آمار به طرز تصاعدی در حال افزایش است. ما همه را تشویق می‌کنیم که یا به ما اطلاع دهند در کدام شهرها هستند و  یا به سمت کشورهای همجوار حرکت کنند و ما بتوانیم فاز سوم تسهیل خروج ایرانی‌ها را در چند روز آینده کامل کنیم.

لازم به ذکر است روز سه‌شنبه نخستین گروه از ایرانیان مقیم اوکراین از ورشو به تهران منتقل شدند. 

روابط عمومی وزارت امور خارجه همچنین دیروز (چهارشنبه) ۱۱ اسفند ماه در اطلاعیه‌ای از هموطنان ایرانی مقیم اوکراین درخواست کرد که هر چه سریع‌تر از مرزهای رومانی، مولداوی، مجارستان، اسلواکی و لهستان اقدام به خروج از این کشور کنند. 

گفتنی است «منوچهر مرادی» سفیر ایران در کی‌یف نیز روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه در پیامی ویدئویی با بیان این‌که همه هموطنان ایرانی در اوکراین در سلامت کامل به سر می‌برند، گفت: به خدمات خود برای اعزام آخرین نفر از ایرانیانی که مایل به خروج از این کشور هستند، ادامه می‌دهیم. 

لازم به ذکر است، روابط عمومی وزارت امور خارجه همچنین پیش از این در اطلاعیه‌ای به تشریح اقدامات انجام شده برای ایرانیان مقیم و دانشجویان ایرانی در اوکراین پرداخت و اعلام کرد که رایزنی‌ها با کشورهای همجوار برای خروج اتباع ایرانی در این کشور ادامه دارد. روابط عمومی وزارت امور خارجه در این بیانیه تصریح کرد: این وزارتخانه به منظور رصد و ارزیابی مستمر تحولات اوکراین و اتخاذ تصمیمات مورد نیاز، در بهمن ماه سال جاری، ستاد بحران اوکراین به ریاست معاون وزیر امور خارجه و با حضور نمایندگان بخش‌های ذیربط در وزارت امور خارجه را ایجاد و در همین ارتباط هشدار سفر به اوکراین را بروزرسانی کرده و به رنگ قرمز تغییر داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.