مدیرکل سازمان بهداشت جهانی ضمن انتقاد از تاثیر تحریم‌ها بر حوزه سلامت، گفت: دارو و تجهیزات پزشکی نباید تحت تحریم باشند.

تمجید سازمان بهداشت جهانی از مدیریت کرونا در ایران

به گزارش قدس آنلاین، غریب‌آبادی در دیدار مدیرکل سازمان بهداشت جهانی با اعتراض به اقدامات قهرآمیز یکجانبه و آثار منفی آن برحق بهداشت و حقوق کودکان وبیماری‌های خاص، گفت: امکان دسترسی به اقلام و تجهیزات پزشکی و داروی مورد نیاز برای بیماران خاص، خصوصا در زمان کووید وجود نداشته و این سیاست، تداوم نقض آشکار و فاحش حقوق بشر است که از سازمان بهداشت جهانی می‌خواهیم تا در این زمینه مداخله نماید.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران همچنین خواستار تسریع در طی شدن فرایند ثبت دو واکسن ایرانی کو برکت و اسپایکوژن شد تا با توجه به کیفیت اثبات شده و قیمت رقابتی آن‌ها هرچه سریع‌تر وارد بازار بین‌المللی برای کمک به کشورهای نیازمند شوند.

در ادامه مدیرکل سازمان بهداشت جهانی ضمن تمجید از تلاش‌ها و موفقیت‌های ایران در زمینه مدیریت کرونا و تولید واکسن ایرانی و همچنین پیشرفت‌های ایران در حوزه سلامت و بویژه گستردگی پوشش شبکه‌های بهداشت در سراسر کشور، گفت: نرخ تزریق واکسن در ایران و همچنین واکسینه کردن پناهندگان خارجی در ایران بالاست و اقدامات خوب دیگری نیز انجام شده که وضعیت ایرات را باثبات کرده است.

او افزود: از تلاش‌های ایران برای تولید واکسن داخلی قدردانی می‌کنیم و فرایند ارزیابی واکسن‌های ایرانی که یکی از آن‌ها فرایند ارزیابی فنی و صدور مجوز استفاده اضطراری آن پیشرفت بسیار خوبی داشته است، تسریع خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.