به دلیل اهانت آشکار شبکه خبری «سی بی اس» آمریکا( CBS NEWS ) به ملت عراق در جریان پوشش اخبار جنگ اوکراین، یک هکر عراقی به این شبکه حمله کرد و آن را از کار انداخت.

شبکه سی بی اس آمریکا به خاطر اهانت به ملت عراق هک شد

به گزارش قدس آنلاین، مومل احمد شکیر، مسئول امنیت سایبری در مرکز الکترونیک «DMC» عراق امروز اعلام کرد: هکر عراقی به پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری «سی بی اس» آمریکا حمله کرده و با از کار انداختن آن، عبارت «Iraq Came, The History Came»(اول عراق آمد و تاریخ بعد از آن آمد) را در این شبکه درج کرد که اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی عراق دارد.

وی افزود: حمله به پایگاه اطلاع رسانی شبکه سی بی اس در سه سطح انجام گرفت و سه بخش این شبکه را مختل کرد که علاوه بر درج عباراتی در توصیف تاریخ و فرهنگ عراق، وقوع جنگ را نیز محکوم کرده است.

گفنی است؛ خبرنگار این شبکه آمریکایی چند روز قبل در جریان پوشش اخبار اوکراین با توهین آشکار به مردم عراق، گفت: «اوکراین مانند عراق و افغانستان و سوریه نیست، اینجا با یک کشور متمدن و اروپایی مواجه هستیم.»

این عبارت و جمله‌های مشابه برخی از رسانه‌های خبری غربی از جمله «بی بی سی» انگلیس در اهانت آشکار به ملت‌های مسلمان خاورمیانه و توصیف آنها به عنوان کشورهای فاقد فرهنگ و تمدن، در داخل عراق با واکنش‌هایی مواجه شد.

فعالان رسانه‌ای و اجتماعی در شبکه‌های اجتماعی این نوع برخورد رسانه‌های غربی در پوشش جنگ اوکراین و اهانت به ملت‌های مسلمان، خشمگین شده و آن را مصداق نفاق و دروغ آشکار غرب در ابراز دوستی با ملت‌های منطقه دانسته و می‌گویند که غربی‌ها به دیگر ملت‌های جهان به ویژه مسلمانان، تحقیر آمیز نگاه می‌کنند.

«دارا عبدالله» فعال رسانه‌ای کرد زبان عراق نیز در صفحه شخصی خود مجموعه‌ای از اهانت‌های رسانه‌های غربی به مردم خاورمیانه در جریان جنگ اوکراین را جمع آوری و منتشر کرده است.

وی در واکنش به کامنت‌های متعدد پست‌های خود نوشته است که «همین کشورهای غربی در منطقه ما، عامل بروز جنگ‌ها هستند.»

«بی بی سی» انگلستان، «سی بی اس» آمریکا، تلویزیون «بی ام اف» فرانسه و نشریه انگلیسی زبان«تلگراف» از جمله رسانه‌های غربی هستند که دارا عبدالله با صدا و تصویر مستند، اهانت‌های آنها را رصد و منتشر کرده است.

این اهانت‌ها به ملت‌های منطقه به ویژه دو ملت عراق و افغانستان، اخیرا در شبکه‌های تلویزیونی طرفدار مقاومت مانند «المیادین» نیز مورد توجه و تقبیح قرار گرفت.

ناظران پیش بینی کرده‌اند که حملات سایبری به رسانه‌های اهانت کننده غربی از طرف هکرهای منطقه بیشتر شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.