در هشتمین روز از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، خبرگزاری رسمی اوکراین از وقوع چند انفجار در پایتخت این کشور خبر داد.

 لحظه به لحظه با اوکراین؛ انفجارهای شدید در کی‌یف

به گزارش قدس آنلاین، در هشتمین روز از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین درگیری‌های اوکراین و همزمان با ادامه فشارهای واشنگتن و متحدانش علیه مسکو،  رسانه‌های بین‌المللی از وقوع چند انفجار در کی‌یف پایتخت اوکراین خبر دادند.

بخش بیست‌ و سوم از تحولات لحظه به لحظه در اوکراین را در ادامه دنبال کنید:

۰۹:۴۰- حمایت رئیس‌جمهور ونزوئلا از روسیه

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا در یک نطق تلویزیونی ضمن محکوم کردن تحریم‌ها و فشارها علیه روسیه به دلیل تحولات اوکراین اعلام کرد، «آنچه آنها دارند علیه مردم روسیه انجام می‌دهند، جنایت و جنگ اقتصادی است».

مادورو با اشاره به اقدامات آمریکا و متحدانش علیه روسیه در قطع دسترسی برخی از بانک‌های روسیه به سامانه «سوئیفت» و ممنوع کردن حریم هوایی کشورها علیه روسیه افزود: «کاری که آنها دارند می‌کنند، دیوانگی است».

۰۹:۲۰- خروج بیش از ۱۴۲ هزار نفر از ساکنان «دونباس»

خبرگزاری «تاس» روسیه روز پنجشنبه (امروز) گزارش داد، از هجدهم فوریه (۲۹ بهمن) تاکنون بیش از ۱۴۲ هزار نفر از ساکنان منطقه دونباس، این منطقه را تخلیه کرده و به روسیه منتقل شده‌اند.

روسیه به دنبال درگیری‌های بین ارتش اوکراین با جدایی‌طلبان در منطقه دونباس، در تاریخ ۲۱ فوریه (دوم اسفند) استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت.

۰۸:۴۰- ادعای رویترز درباره درخواست چین از روسیه درباره زمان «حمله به اوکراین»​

خبرگزاری رویترز به نقل از «یک منبع» ادعا کرد، مقام‌های ارشد چین اوایل ماه فوریه (ماه گذشته میلادی) از روسیه خواسته بودند که «حمله به اوکراین» را به بعد از پایان مسابقات المپیک زمستانی پکن موکول کند.

پیش از رویترز، روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از مقام‌های کاخ سفید و گزارش اطلاعاتی یک کشور غربی ادعا کرده بود، مسئولان پکن از مسکو این درخواست را مطرح کرده بودند. این ادعاها در شرایطی مطرح شده که عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین چهار روز بعد از پایان المپیک آغاز شد.

۰۸:۳۰- سفر بلینکن به اروپا برای «مشورت» با متحدان ناتو

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور برای «مشورت با متحدان ناتو» درباره حمله روسیه به اوکراین، از سوم تا هشتم کارس (۱۲ تا ۱۷ اسفند) به چند کشور اروپایی سفر می‌کند. قرار است بلینکن به بلژیک، لهستان، مولداوی، لتونی، لیتوانی و استونی برود.

۰۸:۲۰- قیمت نفت از مرز ۱۱۶ دلار گذشت

بهای نفت برنت دریای شمال امروز در معاملات بازار انرژی به ۱۱۶ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه رسید که این رقم بالاترین میزان از آگوست ۲۰۱۳ محسوب می‌شود. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم ۱۱۳ دلار و ۳۱ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

۰۸:۱۰- وقوع چند انفجار شدید در کی‌یف

خبرگزاری اوکراین از وقوع چهار انفجار در کمتر از یک ساعت در کی‌یف پایتخت این کشور خبر داد. گفته می‌شود یکی از انفجارها در مرکز پایتخت و نزدیک خط مترو روی داده است.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.