۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 789819

آمار بازدیدکنندگان از تالارها و سینماهای موزه سینمای ایران در ۱۱ ماه اول سال ۱۴۰۰ اعلام شد.

۲۷ هزار نفر از موزه سینما بازدید کردند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی موزه سینمای ایران، در این مدت ۲۷ هزار و ۱۸۰ نفر در طول ۱۴۴ روز کاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در ایام فعال از تالارهای موزه سینما بازدید کردند. این در حالی است که بر اساس دستور ستاد کرونا، تالارهای موزه سینما در فروردین ماه ۱۴ روز و در شهریور ماه چهار روز اجازه فعالیت داشتند و در ماه‌های اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد مجاز به پذیرش بازدیدکننده نبودند.

بالاترین میزان بازدید مربوط به روزهای جمعه با ۸۱۳۴ نفر در راس آمار مخاطبان روزانه تالارهای موزه سینما بوده است و بیشترین فراوانی در جمعیت بازدیدکنندگان مربوط به گروه سنی جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال است و به طور میانگین در هر روز کاری ۱۸۹ نفر از تالارهای موزه سینما بازدید کردند.

همچنین سالن‌های موزه سینما از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه سال جاری با توجه به محدودیت‌های کرونا ۲۵۷ روز (۵/۸) ماه فعالیت داشتند که تعداد ۴۰۹۸۲ نفر در روزهای کاری سینماها در سالن سینماتوگراف، سینمافردوس، سینما تمدن به تماشای فیلم‌های سینمایی و هنر و تجربه نشستند و به طور میانگین تعداد تماشاگران سینماهای موزه در روزهای فعالیت در سال جاری ۱۶۰ نفر بوده است.

در آمار تهیه شده، آذر ماه رکورددار فروش بلیت‌های سینماهای موزه با عدد ۱۰۶۶۶ بلیت بوده است.

همچنین در سال جاری ۶۶ رویداد و برنامه مرتبط با موضوع سینما در موزه برگزار شد که از جمله این برنامه‌ها بزرگداشت چهره‌های نامدار سینمای ایران، رونمایی آثار سینمایی، نشست‌های تخصصی، نمایش فیلم‌های مرمت شده تاریخ سینمای ایران، نمایش آثار جشنواره‌های فیلم فجر و حقیقت، تهیه و ضبط گفتگوی تاریخ شفاهی پیشکسوتان سینمای ایران و ساخت تندیس بزرگان سینما بوده است.

تالارهای موزه سینمای ایران همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان علاقمندان به تاریخ سینمای ایران است. همچنین سینماهای این مجموعه فرهنگی- تاریخی از ساعت ۱۲ تا ۲۳ فیلم‌های مندرج در جدول اکران سینماهای تهران را نمایش می‌دهد و بخش‌های عرضه محصولات فرهنگی و هنری از ساعت ۹ صبح تا ۲۴ میزبان علاقمندان به فرهنگ و هنر است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.