مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت:این استان به‌ عنوان میعادگاه عاشقان حریم حرم رضوی که همه ساله به‌ویژه در ایام نوروز میزبان خیل عظیم زائران و مسافران است دارای ۱۳۰ واحد اقامتگاه بوم‌گردی است که در نوروز ۱۴۰۱ آماده ارائه خدمات اقامتی و پذیرایی به گردشگران هستند.

آمادگی  اقامتگاه های بوم‌گردی خراسان رضوی  برای میزبانی از زائران نوروزی

به گزارش قدس آنلاین، سیدجواد موسوی  افزود: رسالت اقامتگاه‌های بوم‌گردی علاوه بر کمک به توسعه کمی و کیفی جوامع محلی و روستاها، حفظ اصالت، هویت و معماری بومی مناطق مختلف و نیز ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی است که این موضوع نقش مهمی در جذب گردشگران و علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ و طبیعت خراسان رضوی دارد.

وی ادامه داد: با نظارت مستمر و در راستای رعایت مقررات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تلاش هستیم تا تجربه اقامتی ایمن و همراه با سلامتی را با کمک اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان برای زائران حرم رضوی ایجاد کنیم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی فرصتی برای تجدید خاطرات و شناخت فرهنگ بومی گذشته است که از نیاکانمان به ارث رسیده است.

موسوی  افزود: مسافران داخلی و خارجی می‌توانند در مسیر تشرف به شهر مشهد و یا بعد از زیارت مضجع شریف ثامن الحجج(ع)، اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان را برای کسب شناخت بیشتر از فرهنگ، هنر، خوراک و مواهب طبیعی شهرستان‌های استان، به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.

وی ادامه داد: مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان، با مهربانی و رفتار فرهنگ مدارانه سعی دارند خاطره‌ای خوش را برای گردشگران رقم بزنند و مهمان نوازی را به‌شکل شایسته انجام دهند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت:این استان دارای اقوام، فرهنگ و اقلیم‌های مختلفی است که بخشی از این تنوع فرهنگی و اقلیمی  در اقامتگاه های بوم‌گردی به نمایش گذاشته می‌شود.

موسوی افزود: خراسان رضوی سرزمین زیارت است و  توسعه کمی و کیفی اقامتگاه های بوم‌گردی در خدمت زائران علی ابن موسی‌الرضا(ع) خواهد بود.

خراسان رضوی با برخورداری از ۲ هزارو ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.