چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر عصر امروز (جمعه ۱۳ اسفندماه) با تجلیل از مفاخر در تالار وحدت به کار خود پایان داد؛ محمود سالاری حکم دبیری سیدعباس میرهاشمی را برای دوره پانزدهم جشنواره تجسمی فجر اعلام کرد.

چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به کار خود پایان داد/ تمدید دبیری میرهاشمی

به گزارش قدس آنلاین، اختتامیه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور محمدمهدی اسماعیلی و دیگر معاونان و مدیران هنری و فرهنگی، دبیران و داوران جشنواره و پیشکسوتان و هنرمندان هنرهای تجسمی فجر شامگاه جمعه -۱۳ اسفندماه- در تالار وحدت برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم سیدعباس میرهاشمی دبیر چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اظهار داشت: آنچه امروز به عنوان چهاردهمین جشنواره تجسمی درصدد تقدیر آن هستیم نتیجه شش ماه تلاش همکاران من در تمامی بخش‌ها بود؛ از داوران این جشنواره گرفته تا برگزارکنندگان اجرایی. 

دبیر چهاردهمین جشنواره تجسمی فجر با تاکید بر نقاط عطفی که در این دوره از برگزاری حائز اهمیت بوده‌اند، تصریح کرد: حضور رئیس جمهور در بخش آینه در آینه در موزه هنرهای معاصر تهران، گستردگی جشنواره در سراسر کشور و ۲۹ استان، بخش ایثار و فداکاری که برای تقدیر از کادر درمان، آتش‌نشانان و نیروهای جهادی در جشنواره امسال برگزار شد، همچنین بخش مفاخر که ادای احترامی به دلسوزان و بزرگان هنرهای تجسمی بود و در نهایت حضور پرشور هنرمندان در بخش طوبای زرین نشان از زنده بودن هنر در جامعه و پویایی جشنواره چهاردهم داشت. 

وی تاکید کرد: در دوره چهاردهم یکی از بخش‌های مهم جشنواره، بخش «تجسم هنر» بود که در ۲۹ استان کشور با مدیر هنری منتخب هر استان و همکاری اداره‌کل استان‌ها برگزار شد. 

در ادامه کلیپی از صحبت‌های محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هادی مظفری رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره برای مخاطبان پخش شد. 

پس از آن با نمایش کلیپی، دوستان، همکاران و آشنایان با زنده‌یاد اصغر فرشچیان مقدم به صحبت درباره شخصیت، هنر و حرفه ایشان پرداختند. 

در ادامه این مراسم هنرمندان پیشکسوت هنرهای تجسمی محمد بهرامی (طراح گرافیک)، پسر شجاع‌الدین شهابی (مجسمه‌ساز)، علی‌اشرف صندوق‌آبادی (خوشنویس)، اسماعیل عباسی (عکاس)، دختر زنده‌یاد اصغر کفشچیان‌مقدم (هنرمند هنرهای جدید) و رضا لواسانی (هنرمند هنرهای بینارشته‌ای) روی صحنه آمدند و جایزه خود را از محمدمهدی اسماعیلی دریافت کردند. 

پس از این تجلیل، کتاب آثار چهاردهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد. 

در بخش دیگری از این مراسم محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت دبیری دوره پانزدهم جشنواره تجسمی فجر را مجدد به سیدعباس میرهاشمی اعطا کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.