سخنگوی وزارت دفاع روسیه از نابودی ۲۲۰۳ مرکز نظامی و تاسیسات اوکراین خبر داد.

آخرین تحولات اوکراین۱۱/ نیروهای روسیه ۲۲۰۳ مرکز نظامی اوکراین را نابود کردند

به گزارش قدس آنلاین، در یازدهمین روز از جنگ اوکراین و روسیه خبرها حکایت از این دارد که واشنگتن به دنبال جایگزینی برای زلنسکی است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلفنی با «زلنسکی» گفت‌وگو کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سومین بار طی کمتر از ۲۴ ساعت گذشته با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود که بنت در تماس تلفنی با زلنسکی بر میانجیگری رژیم صهیونیستی میان مسکو و کی یف به منظور حل بحران اوکراین تأکید کرده است. پیشتر هم بنت از میانجیگری تل آویو در بحران اوکراین سخن گفته بود اما مسکو بر سینه وی دست رد زد.

اوکراین: ۱۱ هزار سرباز روس کشته شده‌اند

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین مدعی شد طی ۱۱ روز رویارویی نظامی روسیه با کی‌یف، ۱۱ هزار سرباز روس کشته شده‌اند.

نیروهای روسیه ۲۲۰۳ مرکز نظامی اوکراین را نابود کردند

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه از نابودی ۲۲۰۳ مرکز نظامی و تاسیسات اوکراین خبر داد و اعلام کرد که صبح امروز یک پایگاه هوایی اوکراین هدف موشک دقیق و دوربرد روسیه قرار گرفت و تاسیسات آن از کار افتاد.

وی افزود: از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین تاکنون، ۶۸ فروند هواپیما بر روی زمین و ۲۴ هواپیمای اوکراین در هوا هدف قرار گرفته و نابود شده اند.

روسیه: رسانه های غربی هشت سال حقایق غمبار منطقه دونباس را نادیده گرفتند

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: عملیات ویژه روسیه در اوکراین، جامعه جهانی را شوکه کرد زیرا رسانه های غربی هشت سال حقایق غمبار منطقه دونباس(منطقه مناقشه شامل لوگانسک و دونتسک) را نادیده گرفتند.

وی افزود: رسانه های غربی در مورد منطقه دونباس فقط به اظهارنظرهای مقامهای اوکراینی و بیانیه های رسمی کی یف توجه کردند.

 سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: به همین دلیل در غرب به موضوع فاجعه انسانی در دونباس توجه نشد و مهم تر از همه این که واقعیت های این منطقه تحریف شد.

شنیده شدن صدای انفجار در کی‌یف

الجزیره به نقل از خبرنگار خود از شنیده شدن صدای انفجارهای جدید در کی‌یف پایتخت اوکراین خبر داد.

واشنگتن به دنبال جایگزینی برای زلنسکی 

طبق گزارش «الجزیره»، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» به نقل از منابع دولتی غربی گزارش داد واشنگتن و متحدانش به دنبال یافتن جایگزینی برای «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در صورت کشته شدن یا دستگیری او هستند.

لهستان و ایالات متحده در حال بررسی تأمین هواپیماهای دوران شوروی برای کمک به اوکراین هستند

گزارش‌ها حاکی از آن است که لهستان و ایالات متحده در حال بررسی تأمین هواپیماهای دوران شوروی برای کمک به اوکراین هستند. وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده است، گزارش داد که ایالات متحده در حال بررسی قراردادی است که بر اساس آن لهستان می‌تواند در ازای دریافت جنگنده‌های F-۱۶ از ایالات متحده، هواپیماهای دوران شوروی را در اختیار اوکراین قرار دهد.

اسپوتنیک اعلام کرد؛ ۷۱ درصد مردم روسیه از حمله به اوکراین حمایت می‌کنند

نظرسنجی انجام شده توسط آژانس VTsIOM نشان می‌دهد که ۷۱ درصد از شهروندان روسیه مطمئن هستند که اوضاع با عملیات نظامی در اوکراین به خوبی پیش می‌رود و کاملاً از آن حمایت می‌کنند. همچنین نتایج این نظرسنجی آماری تأیید کرد که ۸۴ درصد از روس‌ها کاملاً به ارتش روسیه اعتماد دارند.

همچنین ۴۶ درصد از شهروندان معتقدند که این عملیات برای محافظت از روسیه و جلوگیری از استقرار پایگاه‌های نظامی ناتو در اوکراین ضروری است و ۱۸ درصد از آنها محافظت از ساکنان جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را در برابر بمباران مداوم اوکراین مهم می‌دانند.

کی‌یف کشته شدن مذاکره‌کننده اوکراینی را تایید کرد

وزارت دفاع اوکراین کشته شدن «دنیس کریف» یکی از اعضای اولین هیأت اوکراینی در مذاکرات با روسیه را تایید کرد. به گزارش »اسپوتنیک»، آژانس اطلاعاتی اوکراین در توضیح مرگ وی در تلگرام ادعا کرد: در حین انجام مأموریت‌های ویژه، سه افسر اطلاعاتی جان خود را از دست دادند - افسران اداره اصلی اطلاعات دفاعی وزارت دفاع اوکراین از جمله کریف دنیس بوریسویچ».

پیش‌تر «آلکساندر دوبینسکی» قانونگذار اوکراینی مدعی شده بود این فرد که یکی از اعضای اولین هیأت کی‌یف در مذاکرات دوشنبه با روسیه بود، توسط سرویس امنیتی اوکراین به جرم «خیانت» به قتل رسیده است.

خبر در حال بروز رسانی است...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.