رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در آستانه چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد سعید تشکری اعلام کرد ۲ نمایشنامه آخر این نمایشنامه‌نویس فقید منتشر می‌شود.

سعید تشکری خادم‌الرضای واقعی بود/ آخرین نمایشنامه‌ها منتشر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، کوروش زارعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در آستانه چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد سعید تشکری نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر، گفت: سعید تشکری از هنرمندانی بود که از اول انقلاب اسلامی در تمام جریان‌های تئاتری انقلاب حضور مؤثر داشت. تشکری بچه حوزه هنری است و تمام فعالیت‌ها و رشد تئاتری و نمایشنامه نویسی‌اش در مرکز حوزه هنری خراسان رضوی و حوزه هنری تهران شکل گرفت.

وی یادآور شد: سعید تشکری در جریان تئاتر «بچه‌های مسجد» تأثیر بسزایی داشت و از همان اولین دوره این رویداد هم به عنوان نمایشنامه‌نویس و هم به عنوان کارگردان حضور داشته است. در دوره سیزدهم تئاتر «بچه‌های مسجد» نیز نمایشنامه‌ای از سعید تشکری تولید و در استان‌های مختلف اجرا شد.

زارعی سعید تشکری را هنرمندی معتقد، دینی و مذهبی دانست و گفت: تشکری واقعاً خادم‌الرضا بود و در عرصه نمایشنامه نویسی و رمان چندین اثر قابل توجه درباره امام رضا (ع) نوشته است.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان اینکه سعید تشکری هنرمندی کم‌حاشیه و پر کار بود، اظهار کرد: سعید تشکری هیچگاه به دنبال حاشیه نبود و همیشه سرش به کار خودش گرم بود.

وی اعلام کرد: آخرین کارهای سعید تشکری نگارش ۲ نمایشنامه «صاد» و «ثمین» با اقتباس از نهج‌البلاغه بود که به سفارش مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انجام شد. تشکری یک هفته پیش از درگذشتش طی تماسی با هم داشتیم گفت که این ۲ اثر آماده و بعد از ویرایش نهایی در اختیار ما قرار می‌گیرد. در حال پیگیری از خانواده زنده‌یاد تشکری هستیم که تا آخرین آثارش را منتشر کنیم.

زارعی در پایان سخنان خود تأکید کرد: سعید تشکری جزو نمایشنامه‌نویسان و هنرمندان محبوب بود که همه تئاتری‌ها دوستش داشتند. ما دوستی صمیمانه و ۳۰ ساله با هم داشتیم و همیشه برای من، دوستی تأثیرگذار و مهم بوده است.

منبع: مهر

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.