مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: برای احداث مسکن محرومین در روستاها با وزارت مسکن تفاهمنامه‌ نوشتیم که بر اساس آن طی دو سال ۴۰ هزار واحد را تحویل دهیم.

تحویل ۴۰ هزار مسکن روستایی توسط بسیج سازندگی

به گزارش قدس آنلاین، سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور عصر امروز در نشست خبری تحت عنوان «آغاز عزیمت گروه‌های جهادی به مناطق محروم سراسر کشور در نوروز ۱۴۰۱» گفت: بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ با دستور رهبری ایجاد شد تا نیروی جهادگر نسل جدید انقلاب سازماندهی و ساماندهی و جهت‌دهی شود و این در حالی است که ۲۶ دستگاه در مناطق روستایی فعالیت دارند؛ به همین جهت بسیج سازندگی به عنوان یک دستگاه اجرایی به تصویب مجلس رسیده است تا فعالیت‌های جهادی را نه تصدی‌گری بلکه تسهیل‌گری کند.

وی با اشاره به ارائه طرح جامع محرومیت‌زدایی، عنوان کرد: مرحله اول طرح آب‌رسانی به روستاهای مناطق محروم در سه ماه آینده به اتمام می‌رسد؛ برای احداث مسکن محرومین در روستاها با وزارت مسکن تفاهم‌نامه‌ای نوشتیم که بر اساس آن احداث ۵ هزار مسکن را آغاز کردیم و در نیمه شعبان نیز مرحله دوم آن احداث خواهد شد تا طی دو سال ۴۰ هزار واحد را تحویل دهیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: ۵۳۰ میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی تاکنون جذب شده است، البته این اشتغال‌ها از جنس اشتغال‌های خرد است البته تسهیلات را برابر شغل نمی‌دانیم. از سوی دیگر ۲۷ هزار صندوق قرض‌الحسنه مردمی ایجاد شده که یک میلیون و ۳۰۰ خانواده عضو آن هستند.

سردار زهرایی تصریح کرد: تاکنون ۱۳۵۰ تعاونی از میان این صندوق‌های قرض‌الحسنه تاسیس و توسط آنها ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است؛ زیرا گردش مالی این صندوق‌های قرض‌الحسنه ۴ هزار میلیارد تومان است و علاوه بر این ۶۷ میلیارد تومان را نیز خیرین جمع‌آوری کردند. خیرین در رویکرد جدید خود به سمت طرح‌های آب رسانی و اشتغالزایی سوق پیدا کرده‌اند.

زهرایی اضافه کرد: ماهیت بسیج سازندگی انسان‌محور و جهادی‌محور است. همچنین ضرورت احیای جهاد سازندگی که توسط رئیس‌جمهور به درستی مطرح شد، به منظور سازماندهی کارهای جهادی بود.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی توسط بسیج سازندگی ساماندهی شده‌اند، ادامه داد: برای اینکه عرصه برای گروه‌های جهادی فراهم شود، طبق قانون به بسیج سازندگی اجازه داده شد که تبدیل به یک دستگاه اجرایی شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: طرحی را به نام «طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه» برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با حضور حجت‌الاسلام رئیسی این طرح شتاب بسیار بیشتری پیدا کرده است.

زهرایی با اشاره به اینکه این طرح به عنوان بسته کمک بسیج به دولت در راستای تحقق شعارهای دولت تقدیم شده است، مطرح کرد: جلسات هفته‌ای با آقای مخبر تشکیل می‌دهیم تا به این طرح جامه عمل پوشانده شود.

وی در ادامه به تشریح خدمات بسیج سازندگی در روستاها پرداخت و گفت: تا کنون ۱۲۹ روستا را آب‌رسانی کرده‌ایم و ۱۳۰ هزار مسکن محرومین را براساس دستور مخبر انجام داده‌ایم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی در خصوص راه‌سازی برای مسیرهای روستایی، بیان کرد: این طرح را با این هدف که محصولات کشاورزی باید راحت‌تر به دست مردم برسند، آغاز کرده‌ایم و شش درصد قیر رایگان توسط مجلس شورای اسلامی به ما تخصیص داده شد. تا پایان سال مالی، اقداماتی را در موضوع راه‌سازی روستایی و مزرعه‌ای به انجام می‌رسانیم.

زهرایی درباره تسهیلات بانکی داده شده به بسیج سازندگی گفت: پنج هزار میلیارد به بسیج و سپاه اعطا و همچنین سه هزار و پانصد میلیارد به بسیج سازندگی داده شد. در توزیع این تسهیلات، توانمندسازی و مهارت‌آموزی شاخصه‌های مهمی برای ما هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه برای عید نوروز سال ۱۴۰۱ مدل قرارگاهی را طراحی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: ۵ قرارگاه ملی فعال در نوروز ۱۴۰۱ داریم که قرارگاه‌های ما از ۲۰ اسفند الی ۱۵ فروردین به فعالیت می‌پردازند.

وی تاکید کرد: گروه‌های جهادی به صورت هدفمند به خدمت‌رسانی می‌پردازند؛ بر همین اساس ۴۵۰۰۰ نفر نوروز امسال به کارهای جهادی خواهند پرداخت. از نگاه مقام معظم رهبری، حرکت‌های جهادی نزدیک‌ترین عرصه به دفاع مقدس بوده و اردوهای جهادی برای تربیت نسل تراز انقلاب اسلامی لازم هستند.

زهرایی گفت: برای روز بسیج سازندگی رزمایش «جهادگران فاطمی» را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در این رزمایش ۱۴۰۰۰ گروه جهادی بالغ بر ۲۰۰۰۰۰ نفر در ۵۰۰ شهرستان به فعالیت جهادی می‌پردازند.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.