چهار دستگاه "اشعه ایکس خودرویی" در گمرکات کشور روز پنجشنبه به صورت همزمان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی در مرز دوغارون شهرستان تایباد بهره‌برداری شد.

چهار دستگاه اشعه ایکس خودرویی در گمرکات کشور افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، رییس کل گمرک ایران در این خصوص گفت: این دستگاههای اشعه ایکس خودرویی به طور همزمان و به صورت ویدئو کنفرانسی در گذرگاههای بین‌المللی  شامل گمرکات شرقی و شمال غربی کشور راه‌اندازی شدند.

علیرضا مقدسی افزود: این تجهیزات که ساخت داخل کشور و شرکت‌های دانش بنیان هستند، در  گمرکات "دوغارون خراسان رضوی، نوردوز آذربایجان شرقی، بیله سوار اردبیل و بازرگان آذربایجان غربی" بهره‌برداری شدند.

وی بیان کرد: دستگاه اشعه ایکس برای بازرسی خودروهای سواری در گمرک مرزی دوغارون با اعتباری افزون بر ۵۶۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از دستگاهها و تجهیزات نظارتی در معابر بین‌المللی و تجاری برای تسهیل تجارت و تولید باعث افزایش ضریب دقت در صیانت از کالاها و محمولات ترانزیتی می‌شود.

رییس کل گمرک ایران گفت: رسالتی که گمرک طبق معاهدات و دستورالعمل‌های سازمان‌های بین‌المللی دارد، ساده‌سازی و روان سازی در مبادلات تجاری است که با بهره‌گیری از تجهیزات فنی می‌تواند به اهداف خود برسد.

مقدسی گفت: امسال از گمرک دوغارون حدود یک میلیارد دلار کالا به افغانستان صادر شده است.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی روز پنجشنبه به خراسان رضوی سفر کرد، افتتاح اشعه ایکس خودرویی در گمرک دوغارون، شرکت در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان، نشست با استادان اقتصادی دانشگاههای مشهد و همچنین شرکت در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی از برنامه‌های امروز ایشان در سفر به مشهد و خراسان رضوی است.   

گمرک مرزی دوغارون تایباد در شرق خراسان رضوی در فاصله ۲۵۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.

گمرک مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان، در زمره پنج پایانه برتر اقتصادی کشور است.

بیشترین حجم کار این گمرک، ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است، کالاهای بازرگانان افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس به گمرک‌های بندرعباس و بندر لنگه منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.