قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: ایجاد تحول در مناطق حاشیه شهر منوط به تلاش جهادی است و تحقق آن به میزان دردمندی و دغدغه مدیران اجرایی استانی نسبت به معضلات محلات محروم بستگی دارد.

ساماندهی حاشیه شهر مشهد نیازمند نقشه راه جامع است

به گزارش قدس آنلاین، مالک رحمتی در نشست شورای هماهنگی محلات کم‌برخوردار شهر مشهد که با محوریت «طرح تحول محلات کم ‌برخوردار» در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، با تمجید از آغاز طرح تحول محلات کم ‌برخوردار مشهد با هدف ساماندهی مناطق حاشیه شهر، اظهار کرد: سال‌هاست که یکی از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری و مطالبه تولیت معزز آستان قدس رضوی رسیدگی به محلات حاشیه شهر مشهد و ریشه‌کن کردن فقر مطلق در این مناطق است. فقدان نقشه راه دقیق و جامع و عدم حرکت منظم و مستمر در این مسیر، دلیل عدم موفقیت در ساماندهی حاشیه شهر مشهد است.

وی ادامه داد: تولیت آستان قدس رضوی به صورت مداوم و مستمر برنامه رسیدگی حضوری به مشکلات مردم حاشیه شهر مشهد را در دستور کار خود قرار داده‌اند و یکی از مطالبات جدی ایشان، تلاش مستمر برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد توسط همه دستگاه‌های متولی، با کمک و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این آستان مقدس است و بنیاد کرامت رضوی در این زمینه با تمام توان آماده هرگونه همکاری برای تحقق این مهم است.

خدمات آستان قدس در شهرک‌های شهید رجایی و باهنر
وی به برخی از اقدامات آستان قدس رضوی در این خصوص اشاره کرد و افزود: آستان قدس رضوی در کنار خدمات متعدد علمی، فرهنگی و اجتماعی در این مناطق در حوزه ساماندهی محلات کم‌برخوردار مشهد از جمله شهرک شهید رجایی و شهرک شهید باهنر، اقداماتی اثربخش نظیر مساعدت جدی در واگذاری سند مالکیت به مستاجران، واگذاری زمین رایگان چهل و نه ساله به دستگاه‌های اجرایی برای ساخت مدارس و مراکز درمانی در محله‌های هدف و همچنین توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم را داشته است و این حمایت‌های خود را ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه مدیران آستان قدس رضوی برای ساماندهی مناطق حاشیه شهر مشهد از روی عقیده و دردمندی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: این آستان مقدس با حمایت‌های تولیت معزز و البته در حد توان، برای ایجاد تحول در محلات حاشیه شهر مشهد آماده مشارکت و تقویت همکاری با سایر دستگاه‌های متولی است.

رحمتی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که ساماندهی حاشیه شهر مشهد نیازمند یک نقشه راه جامع، کارشناسی شده و دارای زمان‌بندی مشخص همراه با اطلاعات دقیق از خانوارهای ساکن است تا بتوان برای حل مشکلات اهالی این منطقه برنامه‌ریزی و در سه بازه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آن را اجرایی کرد.

رحمتی تأکید کرد: ساماندهی و تحول مناطق حاشیه شهر مشهد با فرآیند اداری امکان‌پذیر نیست؛ این موضوع باید در وجود مدیران شهری و استانی به یک درد و باور تبدیل شود تا به صورت جهادی برای تحقق آن تلاش شود و تا زمانی که غبار محرومیت از چهره این محله‌ها زدوده نشده جهاد ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.