در آستانه عید نوروز و تلاقی آن با میلاد امام زمان(عج)، گنبد طلای حرم مطهر رضوی شستشو داده می‌شود تا چشم‌نوازی این بارگاه نورانی برای زائران این ایام بیشتر شود.

بوی نوروز ز ایوان حرم می‌آید / آغاز عملیات ۱۰ روزه تنظیف گنبد طلای حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، همزمان شدن اعیاد شعبانیه با بهار طبیعیت و تلاقی اعیاد و جشن‌های این ایام، حال و هوای حرم مطهر رضوی را نیز زیباتر و دلنشین‌تر از همیشه کرده و خادمان حضرت، خود را برای استقبال باشکوه از زائران نوروزی و مخاطبان جشن‌های ویژه حرم در عید نیمه شعبان مهیا کرده‌اند.
به همین مناسبت، شست‌شوی گنبد طلای حرم مطهر رضوی که از صبح دیروز آغاز شده نیز با دقت و ظرافتی بیشتر از همیشه در حال انجام است و خادمان حرم مطهر به طور ویژه در حال اجرای عملیات تنظیف آن هستند.
مهندس غفاریان عصادست، معاون طرح وبرنامه سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی در این رابطه گفت: از صبح پنجشنبه عملیات تنظیف گنبد طلای حرم مطهر رضوی با نصب داربست توسط  یک گروه فنی و متخصص از استادکاران هنری سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی آغاز شده و با توجه به دقت و ظرافتی که در این کار لحاظ می‌شود، اجرای آن حدود ۱۰ روز به طول خواهد انجامید. 
وی افزود: همزمانی میلاد امام زمان(عج) با روزهای پایانی سال هم مزید بر علت شده تا خادمان حرم مطهر، تنظیف بارگاه منور رضوی را با شور و شوقی مضاعف انجام دهند و این فضای نورانی را برای زائران حضرت رضا(ع) دلنشین‌تر سازند.
غفاریان درباره ساختار مهندسی گنبد طلای حرم نیز گفت: ارتفاع کلی گنبد طلا حرم مطهر رضوی، از کف صحن انقلاب اسلامی تا بالای گنبد، ۳۰ متر است و شستشوی آن سه تا چهار مرتبه در سال انجام می‌شود که یکی از این دفعات مربوط به ایام پایانی سال و در آستانه عید نوروز است. 
معاون طرح و برنامه سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی افزود: گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) دارای پوشش داخلی و خارجی است، پوشش داخلی همان سقفی است که از داخل رواق حرم مطهر دیده می‌شود و پوشش دوم که بر فراز گنبد قرار داده، از خارج با خشت‌های مسی و لایه‌ای از طلا پوشانده شده و در معرض دید قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.