قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز شنبه دوازدهم مارچ ۲۰۲۲ (بیست و یکم اسفند ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰) + عکس

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی استراتژی نظامی روسیه در اوکراین پرداخته است. این روزنامه معتقد است ارتش روسیه از همان استراتژی قدیمی خود که اخیرا در جنگ های سوریه و چچن نیز شاهد آن بودیم استفاده می کند به گونه ای که با تاخیر دادن به جنگ، کار را برای حریف، فرسایشی کرده و آن ها را خسته می کند. این روزنامه همچنین به بالا گرفتن دعوا در بین مقامات شهری نیویرک برای چگونه خرج کردن بسته کمک مالی دولت پرداخته و می گوید هنوز معلوم نیست که قرار است این پول صرف ساخت استادیوم های ورزشی جدید در نیویورک شود و یا برای بازسازی سیستم فاضلاب این شهر استفاده گردد.

هندو

روزنامه هندو چاپ هند در گزارشی به پرتاب اشتباه یک موشک از این کشور به سمت پاکستان خبر داده و از عذرخواهی مقامات هندی در این رابطه خبر می دهد. این موشک هندی به یک منزل مسکونی در پاکستان برخورد کرده اما به دلیل خالی بودن آن تلفاتی نداشته است. این در حالی است که هند اعلام کرده یک کمیته حقیقت یاب در خصوص دلیل این اتفاق تشکیل داده است. هندو همچنین از برگزاری پانزدهمین دور مذاکرات میان هند و چین و برای رفع سوء تفاهمات مرزی دو کشور خبر می دهد.

دیلی تلگراف

جرمی هانت وزیر امور خارجه بریتانیا در زمان ترزا مِی، در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلیس، بیان کرده که کشورش باید برای خطرهای به وجود آمده در جهان کنونی آماده شده و بودجه نظامی سنگینی را هر چه سریعتر آماده کند. او می گوید این کار باید انجام شود چون «صلح با وجود قدرت است که به وجود می آید نه شانس!» این روزنامه همچنین وتوی برنامه لهستان برای قراردادن جنگنده های میگ خود در اختیار اوکراین از راه آمریکا توسط جو بایدن را، به دلیل آنچه که او جلوگیری از بروز جنگ جهانی سوم خوانده است می داند.

لیبراسیون

روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه در پرونده ای، ورود پناهجویان اوکراینی به فرانسه را بازتاب داده است. این روزنامه در گزارش خود با عنوان «خوش آمد گویی در پایان تبعید» به راه درازی که حدود ۷۲۰۰ اوکراینی اغلب با پای پیاده طی کرده تا خود را به فرانسه برسانند می پردازد، و برنامه های این کشور برای چگونگی اسکان و فراهم کردن شرایطی برای آغاز زندگی آنان در فرانسه را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

تورنتو سان

روزنامه تورنتو سان چاپ کانادا به انتقاد از نمایشی بودن سفرهای اخیر جاستین ترودو نخست وزیر این کشور به اروپا پرداخته است. این روزنامه با انتخاب تیتر «لبخند بزنید، این جنگ است!» می گوید با وجود اینکه کانادا فعالیت های خوبی را در حمایت از اوکراین در جنگ این کشور مقابل روسیه انجام داده، اما این سوال را مطرح می کند که چرا ترودو و تیم همراهش در سفرهای خود به انگلیس، آلمان و لهستان اینقدر تمایل به عکس گرفتن از خودشان و کارهایشان دارند؟

واشنگتن پست

روزنامه واشنگنن پست در گزارشی به احتمال انجام حملات شیمیایی توسط ارتش روسیه می پردازد. این روزنامه ادعا می کند که ارتش روسیه در حال استفاده از عملیات «پرچم دروغین» در اوکراین است یعنی حرکتی که ابتدا احتمال انجام یک عمل را به کشور مقابل نسبت داده و از آن ابراز نگرانی کرده و سپس خود آن را به انجام برساند. این روزنامه همچنین می گوید بسیاری از شرکت های حوزه فناوری در حال از نو نوشتن قوانین خود برگرفته از دنیای بعد از جنگ روسیه هستند.

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی به بررسی نقش چین در تاثیرگذاری تحریم های غرب علیه روسیه پرداخته و می خواهد به این سوال پاسخ دهد که آیا چین می تواند به روسیه کمک کند تا تحریم ها نتواند مشکل خاصی برای این کشور به وجود بیاورد؟ این روزنامه همچنین به استقبال نه چندان گرم از پناهجویان اوکراینی در برخی از کشورهای همسایه آن ها پرداخته، و البته در گزارش دیگری امکان تزریق دوز چهارم واکسن کرونا در ژاپن را زیر ذره بین برده است.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به تاثیرات پرداخت کمک های مالی کرونایی مختلف به مردم این کشور بر اقتصاد ایالات متحده پس از تمام شدن همه گیری کرونا می پردازد. این روزنامه همچنین وضعیت اوج گیری فعالیت گروه های خیرخواهانه در اوکراین را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و نگاهی نیز به بازار بورس جهانی دارد که همچنان به خاطر جنگ در حال سقوط است.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز در مقاله ای تلاش دارد تا حلقه اصلی طبقه الیت در بالاترین سطح اداره حکومت روسیه که نزدیک ترین افراد به پوتین هستند را معرفی کند. همچنین برآورد این روزنامه در خصوص ضرر مالی که خانواده های بریتانیایی از بالا رفتن قبوض مصرف انرژی های مختلف به خاطر جنگ اخیر و تحریم های انگلیس علیه روسیه متحمل می شوند، مبلغی بالغ بر ۳۸ میلیارد پوند است. فایننشیال تایمز همچنین راهنمایی برای سرمایه گذاری پول های پس انداز شده افراد در دوران پر از آشوب کنونی برای مخاطبینش به چاپ رسانده است.

ملیت

روزنامه ملیت چاپ ترکیه گزارش اصلی صفحه نخست خود را به دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اختصاص داده است. اردوغان در این دیدار که در آنتالیای ترکیه برگزار شد که روزنامه ملیت آن را «بازسازی دیپلماسی در آنتالیا» لقب داده است، تاکید کرده که اصلی ترین و تنها ترین هدف هر دو طرف باید برقراری صلح میان روسیه و اوکراین باشد.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.