سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن تأیید هدف قرار دادن «مراکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها» در اربیل عراق با موشک‌های نقطه زن، تأکید کرد تکرار هرگونه شرارت با پاسخ‌های سخت مواجه خواهد شد.

سیلی به موساد در یک و بیست دقیقه بامداد

بامداد روز یکشنبه بود که برخی منابع عراقی از شنیده ‌شدن صدای انفجارهای مهیب در اقلیم کردستان خبر دادند. در پی آن کانال «صابرین‌نیوز» گزارش داد ده‌ها انفجار شهر اربیل را لرزانده است.

این منبع به نقل از یک منبع امنیتی نوشت: «دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل در شمال عراق با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار گرفتند». این پایگاه خبری نوشت: «آژیرهای خطر در نزدیکی پایگاه الحریر، فرودگاه اربیل و مقر موساد در جاده صلاح الدین به صدا درآمدند. به نوشته صابرین نیوز، ۶ فروند موشک بالستیک از نوع فاتح ۱۱۰ به این ساختمان در اربیل اصابت کرد. ویدئویی از لحظه برخورد موشک‌ها به پایگاه نظامی اسرائیلی در اربیل منتشر شده که نشان می‌دهد ساعت برخورد ۱:۲۰ دقیقه بامداد است. صابرین‌نیوز درباره این زمان نوشت: «به هیچ‌وجه تصادفی نیست!». در پی آن اداره مبارزه با تروریسم در منطقه کردستان عراق نیز اعلام کرد شهر اربیل با ۱۲ موشک بالستیک که از خارج از مرزهای عراق و به طور مشخص مرزهای شرقی شلیک شد، هدف قرار گرفت و برخی از این موشک‌ها، به ساختمان شبکه ماهواره‌ای کردستان ۲۴ اصابت کرد و این حمله هیچ تلفاتی برجای نگذاشت.

در خبرهای تکمیلی اعلام شد ۱۴ موشک ۱۲۲ میلیمتری گراد به پایگاه موساد در نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کرده است. اما خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع آگاه نوشت مجازات صهیونیست‌ها با ۱۰ فروند موشک نقطه‌زن ایرانی از خانواده موشک‌های فاتح، از جمله فاتح ۱۱۰ انجام شده است.همزمان منابع غیررسمی از کشته شدن حداقل ۹ افسر ارتش رژیم صهیونیستی در این حمله موشکی خبر می‌دهند. برخی منابع نیز از هلاکت ۱۰ تا ۱۷ نفر از افسران و عوامل موساد خبر داده اند و گفتند: آدام باتلر افسر ارشد سیستم پهپادی رژیم صهیونیستی که در عملیات ترور حاج قاسم حضور داشت دیشب به درک واصل شد.

رصد پروازها نشان می‌دهد یک فروند هواپیمای C۱۷ آمریکایی (هواپیما آمبولانس) از پایگاه نیروی هوایی رامشتاین آلمان به سمت اربیل پرواز کرده است.

چارلز لیستر، پژوهشگر مؤسسه خاورمیانه، در حساب توییتر خود نوشته است به‌نظر می‌رسد سپاه پاسداران موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد از نوع «فاتح-۱۱۰» را از پایگاهی در نزدیکی تبریز در ایران به‌سمت کنسولگری ایالات متحده در اربیل پرتاب کرده باشد. به نوشته او، فاصله تبریز با اربیل حدود ۳۵۰ کیلومتر و منطبق با برد موشک‌های فاتح-۱۱۰ است. پیش از این هم از این پایگاه موشکی تاکتیکی نیروی هوافضای سپاه مقر گروهک‌های تروریستی کومله و دموکرات در کوی سنجق در شمال عراق آماج موشک‌های ایرانی قرار گرفته بود.

بیانیه مهم سپاه: ما زدیم!

اما در حالی که بعد این اتفاق، گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در مورد عامل این حمله داغ شده بود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را رسماً برعهده گرفت. در این بیانیه ضمن هشدار دوباره به صهیونیست‌ها و با بیان اینکه تکرار هرگونه شرارت با پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد، آمده است: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی‌پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس، شب گذشته مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: به ملت عظیم‌الشأن ایران نیز اطمینان می‌دهیم امنیت و آرامش میهن اسلامی، خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و به احدی اجازه تهدید و تعرض به آن را نخواهند داد.

هدف کنسولگری آمریکا نبوده

در حالی که تهران با صدور بیانیه‌ای رسماً این حمله را برعهده گرفته و آن را واکنشی به اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی نامیده، ایالات متحده در تلاش برای ارائه روایت رسانه‌ای دروغین خود از این حمله، مدعی شده کنسولگری این کشور در اربیل هدف قرار گرفته است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که در وهله اول باید گفت هدف موشک‌ها به هیچ عنوان کنسولگری آمریکا نبوده و مناطقی در نزدیکی این کنسولگری در حال ساخت بود که عوامل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در آن حضور داشته‌اند.

واقعیت این است که اگر ایران می‌خواست کنسولگری آمریکا را هدف قرار دهد، به راحتی می‌توانست آن را با خاک یکسان کند. اینکه مقامات آمریکایی در حال تبلیغ این موضوع هستند، صرفاً برای رد گم کردن است. آن‌ها می‌خواهند به هر شکل ممکن توجه و نگاه‌ها را از روی رژیم صهیونیستی بردارند تا کسی متوجه نشود جاسوس‌ها و عوامل این رژیم در عراق حضور داشته و تلفات سنگینی داده‌اند. 

از سوی دیگر در حالی که روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال با اشاره به تهدیدات گذشته مطرح شده از سوی فرماندهان سپاه مدعی شده حمله اخیر در واکنش به شهادت دو افسر ایرانی مشغول خدمت در سوریه صورت گرفته، اما به نظر می‌رسد چنین ادعایی غلط است.

منابع موثق در گفت‌وگو با المیادین تأکید کردند حمله موشکی به اربیل ارتباطی با شهادت دو نیروی سپاه در سوریه ندارد و انتقام خون این دو شهید در زمان مناسب گرفته خواهد شد. این منابع افزودند: حمله موشکی بامداد روز یکشنبه در پاسخ به عملیاتی بود که به‌تازگی توسط رژیم صهیونیستی علیه ایران انجام شده و از کردستان عراق فرماندهی شده بود. 

واکنش‌ها به حمله موشکی

مقامات و چهره‌های سیاسی مختلف به‌ویژه در عراق به حمله اخیر واکنش نشان دادند. مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در پستی توییتری به این حمله واکنش نشان داد و نوشت: «حمله‌ای که شهر عزیز اربیل را هدف قرار داد و ساکنان آن را به وحشت انداخت، حمله‌ای به امنیت مردم ماست. رهبر جریان صدر عراق نیز به این حمله واکنش نشان  داد و در پستی در توییتر با منطقه کردستان اعلام همبستگی کرد و با استفاده از هشتگی بر تشکیل دولت اکثریت ملی تأکید کرد. مقتدی صدر همچنین کردها را به صبوری تا تشکیل دولت اکثریت ملی فرا خواند.

 «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان نیز، حمله صورت گرفته به اربیل را تروریستی خواند و آن را محکوم کرد. وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اربیل در برابر ترسوها سر تعظیم فرود نخواهد آورد. «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق نیز ضمن محکوم کردن این حمله آن را جنایت علیه بشریت دانست و گفت: این حمله را محکوم می‌کنم و از مردم می‌خواهم صبور باشند. نیچروان بارزانی نیز گفت حملات مکرر به اربیل خطرناک و نقض حاکمیت عراق است.

وزارت خارجه ترکیه نیز درباره حمله موشکی به مرکز موساد در شهر اربیل در منطقه کردستان عراق بیانیه صادر و ضمن محکوم کردن این حمله آورده است: چنین اقداماتی با هدف برهم زدن صلح و ثبات در عراق، هرگز قابل قبول نیست. ترکیه به ایستادن در کنار عراق در مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد. تأکید آنکارا درباره ایستادن این کشور در کنار عراق در مبارزه با تروریسم در حالی صورت گرفته که در سال‌های اخیر مقام‌های دولت مرکزی و همچنین منطقه کردستان عراق بارها از حضور نظامی ترکیه در خاک عراق  انتقاد کرده و خواستار توقف نقض تمامیت ارضی و حاکمیت عراق شده‌اند. اردوغان چند روز پیش هم میزبان «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی بود که با انتقادات بسیاری مواجه شد. 

بازتاب‌ها در فضای مجازی

اما اقدام قاطع نیروهای حافظ امنیت کشورمان علیه اقدامات خصمانه رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه بازتاب بسیاری هم در فضای مجازی کشورمان داشت که در ادامه به مواردی اشاره می‌شود.

- به زمان اصابت موشک دقت شود، ۱:۲۰ به وقت حاج قاسم سردار دل‌ها. شمع تولد سردار مقاومت، موشک است علیه تروریست‌ها همزمان با ساعت شهادتش؛ فاتح ۱۱۰، یک روز در عین‌الاسد و این بار علیه مراکز موساد در اربیل.

- دوران بزن در رو تمام شده.... انتقام سخت تا نابودی کامل رژیم کودک کش و آمریکای جنایتکار ادامه دارد...

- الکاظمی نمی‌تواند حمله به مراکز جاسوسی خارجی در کشورش را حمله به امنیت مردم عراق بداند، وقتی خاک کشورش، محل تهدیدِ امنیت ملتی دیگر شده است.

- چرا در میانه مذاکرات زدید؟ چون در میانه مذاکرات زدند. چرا ‎اربیل را زدید؟ چون از اربیل زدند. چرا خاکشان را نزدید؟ آن‌ها در خاکی متعلق به خودشان نیستند، هر جا بخواهیم می‌زنیمشان و البته در فلسطین اشغالی هم. آسیاب به نوبت!

- هدف‌گیری دقیق از فاصله‌های چند صد تا بالای هزار کیلومتر، عبور از تورهای پدافندی و راداری پیشرفته، نقطه زنی و انهدام گسترده در انفجارهای قوی. این حمله همه چیز داشت. «دوران بزن و دررو گذشته است».

- در یک سال و نیم گذشته دست‌کم ۱۳ افسر امنیتی موساد در دبی و اربیل به هلاکت رسیده‌اند و اگر روزی افرادی  خواستند کتابی در این مورد بنویسند و اسناد حساسی پیدا کردند می‌توانند عکس‌های جالبی نیز بدست بیاورند.

- موشک به اربیل خورد، صدای انفجارش در تل‌آویو شنیده شد!

- کیه که ندونه اربیل حیاط خلوت اسقاطیلی‌ها و محل استقرار بخش مهمی از نیروهای خبره اطلاعاتیشون بوده؟ خدا میدونه که الان چه بلایی سرشون اومده.

- در رسانه‌های آمریکایی می‌گویند تقصیر بایدن است که به اربیل حمله موشکی شده است. ولی یادشان نیست که دوره ترامپ هم آمریکا نتوانست بعد از عین‌الاسد هیچ غلطی بکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.