شرکت گاز یمن از ورود یک کشتی حامل ۴۷۰ تن گاز مایع به این کشور خبر داد.

ورود یک کشتی حامل گاز مایع به یمن بعد از ۳ ماه توقیف

به گزارش قدس آنلاین، شرکت گاز یمن به شهروندان یمنی در صنعا و استان‌های دیگر اطمینان داد که در روزهای آینده و در پی تخلیه گاز از این کشتی با عنوان «انرژی» از بحران گاز مایع کاسته می‌شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، کشتی انرژی حامل ۴۷۰ تن گاز مایع است. این کشتی سه ماه قبل از سوی متجاوزان توقیف شده بود.

علی معصار، سخنگوی شرکت گاز یمن گفت: توقیف این کشتی باعث افزایش قیمت گاز به علت تحمیل جرایم تاخیر در تخلیه شده است.

ائتلاف سعودی- اماراتی از آغاز حمله به یمن در سال ۲۰۱۵ تاکنون چندین کشتی حامل نفت و مشتقات آن را متوقف کرده اند و در آخرین موارد دو کشتی یمنی حامل بیش از ۴ هزار تن گازوئیل و ۹ هزار تن گاز خانگی را در سواخل غربی این کشور توقیف کردند.

از سوی دیگر، روزنامه الاخبار لبنان هفته گذشته درباره گاز مایع یمن نوشت: شرکت توتال همه شرکای شرکت گاز مایع یمن را در امارات که تاسیسات گازی بلحاف در یمن از سال ۲۰۱۷ تحت سیطره آن است، جمع کرد. در نشستی توافقی برای ازسرگیری تولید، صادرات و فروش از میدان هجدهم شد که ذخایر گازی آن به ۱۰ تریلیون فوت مکعب می‌رسد و هفت تریلیون فوت مکعب از آن طبق توافقنامه‌های امضا شده با دولت یمن در سال ۱۹۹۶ در اختیار توتال و شرکای آن است، به دست آمد.

در ادامه مطلب با اشاره به فریبکاری‌های شرکت توتال در مدت فعالیت در صنعت گاز یمن آمده است: توتال همچنان منابع گاز مایع یمن را تحت سیطره خود دارد و با هرگونه نظارت بر تولیدات خود مخالفت می‌کند و این تردید وجود دارد که این شرکت طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ مقادیر زیادی گاز استخراج کرده است و معلوم شد این شرکت در سال ۲۰۱۳ بیش از هشت میلیون تن استخراج کرده است که خلاف توافقنامه‌های امضا شده است.

بر همین اساس حسن العبیدی، رئیس مرکز مطالعات راهبردی مداری اوایل این ماه، شرکت فرانسوی توتال را به تلاش برای غارت سه تریلیون فوت مکعب گاز مایع یمن خارج از چارچوب توافقنامه‌ها متهم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.