مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان با اشاره به فقر والدین در انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکانشان از راه‌اندازی سامانه‌ای برای پر کردن این خلأ خبر داد.

سامانه‌ای که خلأ "فقر والدین در انتخاب اسباب بازی برای کودکان" را پر خواهد کرد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از راه‌اندازی مرجعی برای انتخاب اسباب‌بازی مناسب برای کودکان و نوجوانان توسط والدین خبر داد.

علی‌اکبرزاده در این مراسم گفت: خیلی وقت‌ها ما والدین در زمینه انتخاب اسباب‌بازی فقیریم، دست بچه را می‌گیریم به اسباب‌بازی فروشی می‌بریم و از خود بچه می‌پرسیم که کدام را می‌خواهی و او بر اساس رنگ و... انتخاب می‌کند که این خیلی خطرناک است.

او افزود: ما به مرجعی نیازمندیم که آنجا ببینیم چه نوع اسباب‌بازی با چه مشخصاتی برای چه کسی مناسب است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان  نوجوانان از ورود این نهاد به این عرصه به همراه شورای نظارت بر اسباب‌بازی خبر داد و از دانشگاه‌ها و متخصصان دعوت کرد که در ایجاد فضایی برای انتخاب اسباب‌بازی با طبقه‌بندی مشخص برای کودکان و نوجوانان کمک کنند.

روز گذشته نیز آیدین مهدی‌زاده دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در یکی از نشست‌های تخصصی این جشنواره خبر داد که سامانه بررسی و اعتباریابی اسباب‌بازی‌ها از بهار سال ۱۴۰۱ در رابطه با تأثیر شناختی اسباب‌بازی‌ها بر کودکان آغاز به‌کار خواهد کرد که با ارائه "نشان" تأثیر شناختی بر کودکان را مشخص خواهد کرد و نشان خواهد داد که کدام اسباب‌بازی به چه دردی خواهد خورد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.