قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

اِسپِکتِیتِر

هفته نامه اسپکتیتر در پرونده ای در تازه ترین شماره خود به انتقاد شدید از سیاست های بریتانیا در خصوص جذب پناهجویان اوکراینی پرداخته است. این مجله با طراحی جالب توجهی بر روی جلد که نمایندگن کشورهای اروپایی را نشان می دهد که با گرفتن پلاکاردی در مقابل پناهجویان از کلمه خوش آمدید استفاده کرده اند، نماینده انگلیس را در آنجا نشان می دهد که طوماری از ضوابط و قوانین را در جلوی آن ها به نمایش گذاشته که فقط با داشتن آن ها می توانند به این کشور وارد شوند!

اشپیگل

هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان در تازه ترین شماره خود، سناریوهای مختلف پیرامون آینده روسیه و ولادیمیر پوتین را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. این نشریه با انتخاب تیتر «آیا راهی برای بازگشت او هست؟» می خواهد به این سوال پاسخ دهد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تا کجا می خواهد ادامه دهد و آیا اگر از ادامه کار منصرف شود راهی برای بازگشت او باقی مانده است؟

نیو اینترنشنالیست

نشریه نیو اینترنشنالیست که هر دو ماه یکبار به چاپ می رسد، در تازه ترین شماره خود پرونده ای را به جنبش پر سروصدای ظهور کرده در چندین سال گذشته در غرب اختصاص داده است. این نشریه با طراحی کلمه «بر انداختن» بر روی جلد خود به شکل میله های زندان، و انتخاب تیتر «فرار از زندان» یا «دوباره تصویر کشیدن عدالت»، می گوید با وجود خرج میلیاردها دلار در نیروی پلیس و زندان، این سیستم ها نتوانسته اند برای ما امنیت فراهم کنند و بر همین اساس نگاهی دقیق به جنبش براندازی سیستم کنونی زندان ها، پلیس و سیستم های حامی آن ها انداخته است.

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در تازه ترین شماره خود با انتخاب تیتر «تبدیل به استالین شدن روسیه» به مقایسه شرایط کنونی روسیه در زمان ولادیمیر پوتین با زمان استالین رهبر سابق این کشور می پردازد. این نشریه همچنین در مقاله ای با عنوان «آیا اروپا می تواند از عهده اش بر بیاید؟» به موج عظیم پناهجویان در اروپا بعد از جنگ روسیه با اوکراین پرداخته است. اکونومیست همچنین ظهور چپ گرایان جدید در آمریکای لاتین را زیر ذره بین برده است.

کامِنتِری

ماهنامه کامنتری در تازه ترین شماره خود، در پرونده ای یکی از معضلات کنونی جامعه آمریکا را سیستم آموزش و پرورش این کشور لقب داده است. این نشریه با انتخاب تیتر «تاریکی غیرقابل تحمل تحصیل» معتقد است سیستم آموزش و پرورش در دوران معاصر در آمریکا، باعث شده تا هر چیز بد و شکننده ای در این کشور به ملاک اهمیت تبدیل شده و پر رنگ تر از گذشته گردد. کامنتری همچنین در مقاله ای با عنوان «ناسای خوب ناسای بد» تاثیرات منفی و نقاط ضعف ماجراجویی های فضایی انسان را بر شمرده است.

کِریسچِن ساینس مانیتور

هفته نامه کِریسچِن ساینس مانیتور در تازه ترین شماره خود به تغییرات گسترده ژئوپلیتیکی که حمله روسیه به اوکراین به وجود آورده و به وجود خواهد آورد پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «پرده آهنین جدید» که اشاره به پرده آهنین یعنی بخش بندی جغرافیایی دارد که اروپای شرقی و غربی را بعد از جنگ جهانی دوم و در زمان جنگ سرد از هم جدا کرده بود، از ظهور مجدد این پرده خبر داده و در دو بخش جداگانه تاثیر آن بر تمامی جهان و تاثیر آن بر قاره اروپا را زیر ذره بین برده است.

ویک

هفته نامه ویک در تازه ترین شماره خود به آخرین تحولات اوکراین در میان حمله روسیه به این کشور پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «رنج اوکراین» ادعا می کند ارتش روسیه در پیشروی خود در خاک اوکراین متوقف شده و در این میان حملات موشک مرگ آوری را به شهرهای این کشور تدارک می بیند. این نشریه همچنین در مقاله ای خطرات آغاز جنگ جهانی سوم را مورد بررسی قرار داده، تبعات ممنوعیت واردات نفت از روسیه برای کشورهای تحریم کننده را تحلیل می کند و می خواهد دلیل مجازات هنرمندان و ورزشکاران روسی را توسط غربی ها پیدا کند.

لِکسپرس

هفته نامه لکسپرس چاپ فرانسه در پرونده ویژه این شماره خود به وضعیت الیگارش های روس در جهان بعد از حمله روسیه به اوکراین نگاه انداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «وقت حسابرسی» به سال ها فعالیت سرمایه داران متصل به دولت روسیه یا الیگارش های این کشور در غرب اروپا از جمله فرانسه را زیر ذره بین قرار داده، و مصادره اموال و یا شکل برخورد با آن ها را مورد بررسی قرار می دهد. این نشریه در مقاله مرتبط خود با عنوان «پایان شبکه های اقتصادی» به قطع شدن بسیاری از ارتباط های اقتصادی فرانسه با روسیه به خاطر برخورد با الیگارش های این کشور را تجزیه و تحلیل می کند. لکسپرس نگاهی نیز به شصتمین سالگرد استقلال الجزایر از فرانسه دارد.

نیوزویک

هفته نامه نیوزویک با تیتر بزرگ «بحران» به بررسی وضعیت سیل پناهجویان اوکراینی آواره در سرتاسر اروپا پرداخته است. این نشریه می گوید در ماه های آتی تعداد پناهجویان اوکراینی خارج شده از این کشور به رقم ۴ میلیون نفر خواهد رسید و می خواهد به این سوال پاسخ دهد که آیا اروپا کشش این حجم از پناهجو را دارد؟ نیوزویک همچنین در مقاله ای به نقش تاثیرگذار لاتین تبارهای حاضر در ایالات متحده در انتخابات آتی در آمریکا مخصوصا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور نگاهی انداخته است.

ویرچَفتس وُخه

هفته نامه ویرچَفتس وُخه چاپ آلمان به تاثیرات مستقیم اقتصادی که حمله روسیه به اوکراین برای کشور آلمان به وجود خواهد آورد پرداخته است. این نشریه با طراحی روی جلد خود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را در حال پرتاب کردن یک کانتینر با طرح پرچم آلمان نشان میدهد، و با انتخاب تیتر «آیا پوتین ما را به بحران اقتصادی می کشاند؟» به بررسی ضرباتی که آلمان از جنگ روسیه خواهد خورد پرداخته و از نگرانی خود برای برگشتن اقتصاد این کشور به دوران بحرانی اقتصاد دهه هفتاد میلادی و یا حتی بدتر از آن می گوید.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.