اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه‌ای به سفیر عراق در تهران، خواستار اخراج جاسوس‌های رژیم صهیونیستی از خاک این کشور شدند.

 نامه جامعه اسلامی دانشجویان به سفیر عراق در تهران/ جاسوس‌های صهیونیست را اخراج کنید

به گزارش قدس انلاین، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه‌ای به سفیر عراق در تهران، خواستار اخراج جاسوس‌های رژیم صهیونیستی از خاک این کشور شدند.

در این نامه آمده است:

«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَعَدُوَّکُمْ أَوْلِیَاءَ تُلْقُونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ کَفَرُوا بِمَا جَاءَکُمْ مِنْ الْحَقِّ

(ممتحنة/١)

ای کسانی که ایمان آورده ‎اید، دشمن من و دشمن خودتان را دوست نگیرید. شما نسبت به آنان اظهار محبت می‎کنید در حالی که آنها به آنچه از حق برای شما آمده کافر شده ‎اند.

جناب آقای نصیر عبدالمحسن عبدالله 

سفیر محترم جمهوری عراق در تهران

سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید بامداد یکشنبه گذشته، حملات موشکی به مراکز جاسوسی رژیم صهیونیستی که متأسفانه با اطلاع اقلیم کردستان عراق و همچنین دستگاه های اطلاعاتی کشور عراق علیه منافع ملی جمهوری اسلامی ایران به فعالیت می‌پرداختند، صورت گرفت.

در این حمله هیچگونه آسیبی به مردم و یا زیرساخت های کشور دوست و برادر عراق وارد نشده است اما جای بسی تأسف است که دولت محترم عراق و همچنین اقلیم کردستان بدون در نظر گرفتن نگرانی های به حق جمهوری اسلامی ایران، این اقدام تدافعی را محکوم نمودند و بر بسیاری از مواردی که در ادامه خواهد آمد چشم پوشیدند. 

مواردی که دولت محترم آقای مصطفی الکاظمی باید در نظر داشته باشد، به شرح زیر است :

اولاً دولت عراق نباید فراموش کند که خون شهدای دو کشور دوست ایران و عراق در دفاع از تمامیت ارضی عراق و همچنین ملل منطقه غرب آسیا در مقابل تروریست ها در هم آمیخته است و نباید این مهم فراموش شود که جمهوری اسلامی ایران تنها دوست و خیرخواه کشور مظلوم عراق است.

ثانیاً، ملت ایران هنوز منتظر توضیحات آقای الکاظمی نخست وزیر محترم عراق در خصوص قصور دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی عراق در حادثه تروریستی ژانویه ۲۰۲۰ که منجر به شهادت قهرمانان ایرانی و عراقی مبارزه با داعش شد، است و گمان نشود این معما از یاد ملت ایران رفته است.

ثالثاً، آیا دولت عراق خود را ملزم به پاسخگویی در قبال تحرکات شرارت‌آمیز صهیونیست های مستقر در خاک عراق علیه مواضع و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران می داند؟ اگر می داند پس طبیعتاً دولت این کشور باید در مقام مسئول از ملت و دولت ایران بابت این شرارت ها عذرخواهی نموده و خود را ملزم به پرداخت غرامت های ناشی از خرابکاری های رژیم صهیونیستی علیه ایران از مبدأ عراق بداند و اگر خود را در مقام پاسخگو نمی‌بیند، شکایتی هم از اقدامات شرارت‌زدای جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد.

رابعاً، با وجود تمام گلایه ها، ما ملت ایران هنوز هم ملت عراق را برادران و خواهران خود می دانیم و حاضریم همانگونه که سرداران پر افتخار ما در این راه خون دادند، باز هم خون دهیم، اما گمان نشود چشم خود را به روی خیانت ها و کوتاهی ها خواهیم بست.

خامساً دولت محترم عراق دشمنان اسلام و استقلال و اقتدار عراق را دوست خود مپندارد و بالعکس آن کشوری را که در اوج تحریم های بین المللی که بر اقتصادش تحمیل شده بود به یاری مردم عراق در مبارزه با تروریسم شتافت، بدخواه خود قلمداد نکند.

سادساً این اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران مطلقاً خلاف قواعد بین الملل نبوده است و بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد هرکشوری که مورد هجوم خصم قرار گیرد، حق دارد در راستای دفاع مشروع از خود به اقدام علیه آن دشمن به جهت جلوگیری از ادامه تعرض بپردازد. 

امیدواریم دولت متبوع حضرتعالی، موارد فوق را در محاسبات خود لحاظ نماید و از اقدام خلاف منطق و اخلاق برخی خواص در عراق که ممکن است به روابط حسنه و برادرانه دو کشور آسیب وارد کند، بپرهیزد.

در پایان توصیه می شود به جهت از بین رفتن ریشه های تنش در عراق و همچنین عدم ضربات مجدد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که در ایام جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و همچنین در ایام دفاع از حریم اهل بیت (علیهم السلام) و ملت مظلوم عراق، صلابت و قدرتش را ملاحظه نموده اید، اقدام به اخراج جاسوس های رژیم صهیونیستی از خاک خود نمایید.

با آرزوی بهترین ایام برای ملت ایران و عراق

والسلام علی من اتبع الهدی

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان»

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.