رئیس سازمان اورژانس کشور از آماده باش ۲۴ هزار نفر برای طرح نوروزی ۱۴۰۱ خبر داد.

رزمایش طرح ترافیکی پلیس و دستگاه های امدادی و خدماتی/جریمه رانندگانی که دو دُز واکسن تزریق نکرده اند

به گزارش قدس آنلاین، جعفر میعادفر در رزمایش طرح ترافیکی پلیس و دستگاه های امدادی و خدماتی برای نوروز ۱۴۰۱ که صبح امروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد اظهار کرد: کمیته بهداشت و درمان طرح نوروزی با محوریت اورژانس فعالیت خواهد کرد و هدف ما ارائه خدمات با کیفیت بهتر به شهروندان است.

وی با بیان اینکه اورژانس در سه حوزه فعالیت می کند، گفت: یک حوزه در بحث فوریت های پزشکی، دیگری بحث درمان و سومین حوزه بهداشت در خدمات است.

رییس اورژانس کشور با تأکید بر اینکه مردم نباید تصور کنند که کرونا تمام شده است، تصریح کرد: انجام سفرهای نوروزی حتما با تزریق دو دُز واکسن کرونا امکان پذیر است و در غیر این صورت خودروهایی که مالکان شان دو دُز واکسن را تزریق نکرده باشند از سوی پلیس جریمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه تمامی مراکز آمادگی تزریق دُز دوم و سوم واکسن کرونا به شهروندان را دارند، گفت: بیش از ۳۵۰ مرکز شبانه روزی در سراسر کشور آمادگی تزریق واکسن را به متقاضیان دارد و من توصیه می کنم که حتما تزریق واکسن را جدی بگیرید.

میعادفر با بیان اینکه برای طرح نوروزی امسال ۲۴ هزار نفر در بیش از ۳۰۰۰ پایگاه زمینی، ۵۰ پایگاه هوایی و ۴۱۳ کمپ نوروزی مستقر هستند، گفت: علاوه بر آن ۶۴۰ بیمارستان دانشگاهی و ۴۰۰ بیمارستان متعلق به سایر سازمان ها نیز در این طرح مشارکت دارند. همچنین تمام آی سی یوها و سی سی یوها نیز در این طرح حضور دارند و ما امیدواریم تا ان‌شاءالله بتوانیم این تعطیلات را با کمترین جان باخته حوادث ترافیکی طی کرده و در کوتاه ترین زمان و با بهترین کیفیت، خدمات را به مردم ارائه کنیم.

آماده باش کامل هلال احمر برای طرح نوروزی

همچنین در ادامه پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر نیز گفت: جمعیت هلال احمر در راستای اهداف خود که یکی از آن ها کاهش آلام و ارائه خدمات بشردوستانه است فعالیت خواهد کرد. ما در ایام نوروز سه سازمان امداد و نجات، داوطلبان و جوانان را به حالت آماده باش خواهیم داشت و با تمام توان و ظرفیت در راستای خدمت رسانی به مردم عمل خواهیم کرد.

وی همچنین از مردم خواست که در سفرهای نوروزی و همچنین در ایام نوروز هم مواظب حوادث ترافیکی بوده و هم با رعایت دستورالعمل‌ها مراقب باشند تا خدایی ناکرده به کرونا مبتلا نشوند.

چندی پیش نیز رئیس سازمان اورژانس کشور گفته بود: در روزهای عید با همکاری شبکه سلامت و صدا وسیما قرار است آخرین آمار و اطلاعات سفرها و جاده‌های کشور و خدمات اورژانس روزانه از طریق رسانه ملی به اطلاع مردم برسد. 

وی خاطرنشان کرد: نیروهای فوریت‌های پزشکی اورژانس از نیروهای عملیاتی محسوب می‌شوند و ۷۰ درصد بار اطلاعاتی حوادث و امدادرسانی‌ها بر عهده آنان است و این موضوع وجه تمایز نیروهای فوریت‌های پزشکی اورژانس با سایر بخش‌های بهداشت و درمان کشور است بنابراین باید اطلاعات و آمار گزارش‌های حوادث جاده‌ای دقیق، شفاف و روزانه به اطلاع مردم برسد.

رییس سازمان اورژانس کشور درباره امدادرسانی در ۲۰ روز آغاز سال جدید نیز گفت: نیروهای اورژانس کشور اعم زمینی، هوایی و دریایی در ایام عید امسال با بهترین خدمات و امکانات برای آرامش و شادکامی مردم از تعطیلات نوروز با برنامه‌ریزی‌های متعدد آمادگی کامل دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.