مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از آمادگی کامل پایگاه‌های فوریت پزشکی حرم مطهر رضوی و دارالشفای امام(ع) برای ارائه خدمات به بیماران زائر و مجاور در ماه شعبان به ویژه در ایام نیمه شعبان و سال تحویل ۱۴۰۱ خبر داد.

تجهیز ۳۴ پایگاه فوریت‌های پزشکی برای جشن نیمه شعبان و مراسم تحویل سال ۱۴۰۱

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سیدسعید سعیدی شهری  اظهار کرد: این مؤسسه با توجه به پیش‌بینی حضور گسترده زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) در اعیاد شعبان و نوروز ۱۴۰۱، تعداد ۶ پایگاه فوریت‌های پزشکی شبانه‌روزی اماکن متبرکه رضوی را از ۹ اسفند ۱۴۰۰ به ۱۳ پایگاه ثابت افزایش داد که این پایگاه‌ها تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ آماده خدمت‌رسانی به بیماران اورژانسی به صورت رایگان هستند. 

فعالیت ۳۴ پایگاه به مناسبت عید نیمه شعبان و تحویل سال نو
وی گفت: همچنین با توجه به پیش‌بینی حضور میلیونی دلدادگان حضرت رضا(ع) در مراسم جشن نیمه شعبان و تحویل سال نو حرم مطهر رضوی، تعداد این پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در بازه زمانی بعدازظهر پنجشنبه ۲۶ اسفند تا پایان جمعه ۲۷ اسفند و همچنین در روز یکشنبه ۲۹ اسفند، به ۳۴ پایگاه ثابت و سیار در داخل و خارج حریم اماکن متبرکه رضوی افزایش خواهد یافت. 
دکتر سعیدی شهری افزود: از این ۳۴ پایگاه، ۱۰ پایگاه از جمله مرکز فوریت‌های پزشکی صحن امام حسن مجتبی(ع) با حضور متخصص طب اورژانس و سایر امکانات پزشکی تجهیز شده و در صورت ضرورت، خدمات اورژانسی مورد نیاز را ارائه خواهند کرد. 

استقرار ۲۲ آمبولانس و ۳ اتوبوس بیمارستانی
مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی ادامه داد: در این بازه زمانی، از نظر خودرویی نیز ۲۲ دستگاه آمبولانس و ۳ دستگاه اتوبوس بیمارستانی با نیرو و تجهیزات کامل همچون ونتیلاتور و مانیتورینگ با مشارکت سپاه پاسداران، هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ مشهد در حرم مطهر رضوی و مسیرهای منتهی به آن مستقر خواهد شد. 

مشارکت ۲۰۰ نیروی درمان افتخاری و ۱۷۰ امدادگر
وی با اشاره به مشارکت حدود ۲۰۰ نیروی رسمی و افتخاری این مؤسسه اعم از پزشک و پرستار در ارائه خدمات پزشکی ایام نیمه شعبان و سال تحویل ۱۴۰۱ حرم رضوی گفت: همچنین در راستای آرامش خاطر زائران و مجاوران و انتقال سریع‌تر بیماران اورژانسی در این ایام، ۱۷۰ امدادگر هلال احمر در ۴۲ نقطه مشخص در محدوده اماکن متبرکه رضوی در کنار نیروهای صندلی چرخدار حرم مطهر حضور خواهند داشت. 

تقویت نیروهای دارالشفای امام(ع)
دکتر سعیدی شهری خدمات ویژه دارالشفای امام(ع) را نیز تشریح و اظهار کرد: در این ایام، در مرکزش شبانه‌روزی دارالشفای امام(ع) نیز تعداد نیروهای بخش‌های مختلف اعم از پذیرش، اورژانس، پزشکان عمومی، تزریقات، پانسمان و سرم‌تراپی افزایش خواهد یافت. وی افزود: همچنین جمعی از پزشکان متخصص در کنار متخصصان طب اورژانس دارالشفای امام(ع) حضور یافته و آماده ویزیت بیماران در ایام نوروز ۱۴۰۱ در هستند. 


ارائه خدمات تشخیصی شبانه‌روزی
مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی گفت: ارائه خدمات بخش‌های آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی و همچنین بخش همودیالیز(دیالیز خونی) دارالشفاء نیز از نیمه شعبان تا ۱۵ فروردین ماه شبانه‌روزی خواهد شد وپلی‌کلینیک دندان‌پزشکی نیز در ایام نوروز در دو شیفت صبح و بعدازظهر آماده ارائه خدمات است. وی با اشاره به بر تقویت مرکز بیسیم فوریت‌های پزشکی حرم مطهر نیز خاطرنشان کرد: این مرکز از طریق تماس شماره‌ عمومی ۳۲۰۰۲۴۲۴، در تمام ساعات شبانه‌روز آماده‌ ارائه‌ خدمات به بیماران اورژانسی اماکن متبرکه رضوی است.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.