علی رغم تاکید فرماندار مشهد به دستگاه های خدمت رسان مبنی بر خودداری از قطع انشعابات آب، برق، تلفن و گاز اما در اقدامی شرکت مخابرات، تلفن برخی مشترکان ثابت مشهد را به خاطر بدهی قطع کرد.

قطع تلفن عیدی مخابرات   به مشترکان!

تمام تلاش دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و حتی خصوصی بر این است که ضمن ارائه بهترین خدمات در روزهای پایانی سال و ابتدایی سال جدید کوچک‌ترین خللی در خدمات‌رسانی به مردم رخ ندهد. تأکید مسئولان عالی‌رتبه نیز در همین راستا بوده و هست تا مردم با خیالی راحت به استقبال سال جدید بروند. نمونه آن سخنان اخیر فرماندار مشهد در جلسه شورای اداری شهرستان است که به‌صراحت از دستگاه‌های خدمات‌رسان خواسته در روزهای پایانی سال از اقدام به قطع انشعابات مشترکان آب، برق، تلفن و گاز خودداری کنند و همراهی لازم را در این خصوص با مردم داشته باشند. با وجود این در فاصله چند روز مانده تا سال جدید، اقدام شرکت مخابرات در راستای قطع تلفن مشترکان بدهکار ثابت گلایه‌مندی شهروندان مشهدی را درپی داشته است.

قطع تلفن برای بدهی کمتر از ۱۰هزار تومان
یکی از شهروندان با اشاره به اینکه قطع تلفن محل سکونتش در شرایطی که تنها حدود ۱۰هزار تومان بدهی داشته، با گلایه از این اقدام مخابرات می‌گوید: به واسطه مشغله زیادی که دارم هر زمان که قبض تلفن برای ما صادر می‌شود تا زمان پرداخت آن چند روزی فاصله می‌افتد تا مبلغ بدهی تلفن خانه را به طریق مختلفی پرداخت کنیم؛ تا کنون هم مشکلی از این بابت نداشتیم اما در کمال تعجب در آخرین قبضی که برای ما صادر شده و مبلغ آن هم مانند دوره‌های قبل ناچیز بوده مخابرات اقدام به قطع تلفن نموده است!
وی ادامه می‌دهد: این اتفاق در حالی افتاده که بدهی معوق نداشتیم، با این شرایط نمی‌دانم مخابرات چرا این ماه آخر سال و در حالی که مردم گرفتاری‌های زیادی در روزهای پایانی دارند تلفن را قطع کرده است؟ مگر اسفند ماه با سایر ماه‌های سال چه فرقی دارد؟ آقایانی که با این تصمیم بی‌برنامه اقدام به قطع تلفن‌های ثابت خانه مردم می‌کنند فکر این را نمی‌کنند اکنون که کلاس‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود بچه‌های مردم درس و کلاس آموزشیشان را از چه راهی باید دنبال کنند؟ وقتی تلفن خانه قطع می‌شود سیستم اینترنتی متصل به خط هم قطع می‌شود.

 اختلال در کسب‌وکار مردم با قطع تلفن ثابت
شهروند دیگری نیز با ابراز نارضایتی از اقدام مخابرات در قطع تلفن محل کارش می‌گوید: با اینکه با وجود تلفن‌های همراه، دیگر نیازی به استفاده از تلفن ثابت مثل سابق نیست اما در محل کار بیشتر سیستم‌های پرداخت الکترونیکی از طریق تلفن‌های ثابت است، درحالی که  برای اندک بدهی‌ای در روزهایی که اوج فعالیت کسب و کار ماست تلفن را قطع می‌کنند. این کار مخابرات نسنجیده و به نوعی گروکشی به حساب می‌آید.
او می‌افزاید: قبض ۷ هزار تومانی دیگر رقمی نیست که یک نفر نتواند یا نخواهد آن را پرداخت نماید که مخابرات ارتباطش را به دلیل این بدهی قطع می‌کند. بهتر است مخابرات با مردم بیشتر همراهی کند تا اینچنین مشکلاتی حداقل در آستانه سال جدید برای کسب‌وکار آن‌ها به وجود نیاید.

توجیه مخابرات 
یکی دیگر از شهروندان که از سالمندان است نیز در واکنش به قطع بی‌موقع تلفن منزلش می‌گوید: من و همسرم با توجه به اینکه خیلی تسلطی بر استفاده از تلفن همراه نداریم همیشه از تلفن خانه برای ارتباط با فرزندان و یا جاهای دیگر استفاده می‌کنیم.
او ادامه می‌دهد: با این شرایط تلفن خانه ما که رقمی حدود ۱۲ هزار تومان بدون بدهی قبلی بود قطع شده است. در حالی چند روز بیشتر به سال نو باقی نمانده و ما بسیار به وجود تلفن نیازمندیم. من نمی‌دانم توجیه مخابرات برای این کار چه بوده اما حتی حرف اینکه گفته شود مخابرات برای اینکه آخر سال هزینه‌هایش را تأمین کند اقدام به قطع تلفن‌های بدهکار نموده هم برای این دستگاه خدمات‌رسان خوب نیست چه برسد به اینکه واقعیت داشته باشد.

پاسخ کوتاه مخابرات
برای پیگیری موضوع قطع تلفن‌ها در آستانه سال جدید در مشهد (با وجود صحبت‌های فرماندار) با مسئولان روابط عمومی شرکت مخابرات استان ارتباط برقرار کردیم تا از چند و چون موضوع باخبر شویم. حسن‌پور، مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات خراسان رضوی با بیان این مطلب که قطع و وصل تلفن‌های ثابت سیستمی انجام می‌شود، گفت: این اقدام بدون دخالت نیروی انسانی بوده و یک سیستم کشوری است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.