کارنامه افتخارآمیز نظام در توسعه و رفاه به روایت باهنر

محمدرضا باهنر، فعال شهیر اصولگرا و از نمایندگان ادوار مجلس در بخشی از یک مصاحبه پیرامون انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام گفته است: ما ۴۳ سال از دوران استقرار نظام جمهوری اسلامی را پشت سر گذاشته‌ایم. در این فضا خیلی علاقه‌مند هستم با مجموعه کنشگران کشور بتوانیم کارنامه‌ای عالمانه از عملکرد جمهوری اسلامی طراحی و تهیه کنیم و به نسل‌های بعد از انقلاب تحویل دهیم. امروز بالای ۸۰ درصد از شهروندان ما افرادی هستند که انقلاب و حضرت امام را درک نکرده‌اند، دفاع مقدس را ندیده و عملاً با رخدادهای انقلاب ارتباطی برقرار نکرده‌اند. افرادی که عمدتاً متولد سال‌های ۵۰ به بعد هستند و در زمان انقلاب، قدرت تمییز نداشتند، نسل دهه شصتی‌ها، هفتادی‌ها و قس علی هذا روح رخدادهای انقلاب را درک نکرده‌اند و امروز سؤالی طبیعی برای این نسل‌ها به وجود آمده که شما به عنوان دست‌اندرکاران این انقلاب برای ما چه کرده‌اید.

به گزارش شفقنا، او تصریح می‌کند:

"اگر بخواهیم نگاهی به کارنامه جمهوری اسلامی از زاویه دفاع مقدس، سازندگی، توسعه و رفاه بیندازیم قطعاً طومار بلندبالا و افتخارآمیزی خواهد بود، در حالی که ما روز اول با هیچ شروع کردیم. روز اولی که امام نهضت را شروع کردند امام را به عنوان تبعیدی به خارج از کشور فرستادند و بعد هم که امام برگشت چیزی نداشت جز یک جفت نعلین و یک عبا به اضافه یک دنیا اتکا به خدای متعال. وقتی به روزهای اول انقلاب نگاه می‌کنید می‌بینید ما نه آموزش داشتیم، نه حکمرانی بلد بودیم، نه شیوه جنگ و نه سازندگی. یک نهال نوپا بودیم و تازه این نهال را هم اجازه نمی‌دادند که پابرجا بماند. همه هجمه‌ها در این همه سال علیه ما صورت گرفت، اما ما به شکل افتخارآمیزی از درون این هجمه‌ها بیرون آمدیم."

*صحبت‌های مهندس باهنر از لحاظ مفهوم حکمرانی و تفکر استدلالی، کاملا قابل اثبات هستند.

چه اینکه طومار افتخارآمیز نظام اسلامی مثلا در ایجاد رفاه برای ایرانیان امروز تنه به کارنامه کشورهای بزرگ اروپایی می‌زند و حتی آنها را نیز بعضا پشت سر گذاشته است.

از فقر مطلقی که از انگلستان نیز کمتر است [۳] تا شهرهای ایرانی که بهتر و زیباتر از پایتخت‌های اروپایی ساخته شده‌اند ، بیکاری تک‌رقمی، کاهش دادن اثر تحریم‌ها به حدود ۲۰ درصد و تا افزایش قدرت خرید مردم نسبت به دوران رژیم سابق و حتی نسبت به دهه‌های ابتدایی انقلاب.

و از همین روست که مقام معظم رهبری نیز استدلالا نظام جمهوری اسلامی را مایه افتخار و مباهات برای اسلام می‌دانند. 

دقت شود که صحبت‌های آقای باهنر مصداق "جهاد تبیین" نیز هست.

یعنی این رجل سیاسی تلاش کرده پاسخ سؤال مهم کسانی از افراد جامعه را در مقطعی آنچنان حساس بدهد که برخی رجال سیاسی با خباثت حاضر به دفاع از نظام نیستند، دستاوردها را انکار می‌کنند و حتی ابراز می‌دارند که سخن گفتن از انقلاب برایشان سخت است! 

و باز دقت شود که آقای باهنر مثل عده‌ای حرف کلی نزده، بدون استدلال از مردم درخواست مقاومت نکرده و دست به مقدس‌نمایی بی‌سند از نظام اسلامی هم نزده است.

آنچه که در صحبت‌های مهندس باهنر خواندیم، از نیازهای جدی زندگی و زمانه ما برای عبور از خطر "فتنه اقتصادی" و پشت‌سر گذاشتن فتنه‌های دامنگیری مثل احتمال بازگشت فرقان، سیاه نمایی و جریان تحریف است.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.