مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: این سازمان با همکاری استانداری خراسان رضوی برای نوروز ۱۴۰۱ امکانی جدید را برای زائران و مجاوران بر روی نقشه همراه مشهد ایجاد کرده است.

ارائه خدمات هوشمند اطلاع رسانی به زائران و مجاوران در نوروز ۱۴۰۱

به گزارش قدس انلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی بدیع فرخد با بیان این خبر اظهار کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با همکاری استانداری خراسان رضوی برای نوروز ۱۴۰۱ امکانی جدید را برای زائران و مجاوران بر روی نقشه همراه مشهد ایجاد کرده است.
وی افزود: بر روی زیرساخت اپلیکیشن موبایلی و تحت وب نقشه همراه مشهد، این امکان برای زائرین و مجاورین شهر مشهد الرضا علیه السلام فراهم شده تا به موقعیت مراکز مختلف اقامتی شامل هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و مراکز اقامتی، مراکز اسکان فرهنگیان و مراکز اسکان اضطراری شهرداری مشهد همراه با رنج قیمت و مکان دقیق دسترسی داشته باشند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد بیان کرد: همچنین این امکان برای شهروندان وجود دارد که بتوانند با درنظر گرفتن موقعیت مکانی، در هر لحظه امکان مسیریابی با استفاده از خطوط حمل‌ونقل همگانی را روی نقشه داشته باشند.
بدیع خاطرنشان کرد: باتوجه به عدم آشنایی زائران با خطوط حمل‌ونقل عمومی امکانی روی نقشه همراه مشهد فعال است که پیشنهاد سفر با استفاده از خطوط اتوبوس و قطار شهری به زائران ارائه می‌دهد و شامل جزئیات زمان تقریبی سفر و هزینه سفر می‌شود؛ مثلا به شهروندان اطلاع داده می‌شود که با چه میزان پیاده‌روی می‌توانند به اولین ایستگاه قطارشهری یا اتوبوس مراجعه کنند یا میانگین زمان انتظار برای رسیدن ناوگان به ایستگاه‌‍‌ها چقدر است یا برای رسیدن به مقصد باید از چه خطوطی استفاده و تغییر خط دهند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این لایه‌های دیگری نیز بر روی این نقشه فعال است که امکان دریافت لحظه‌ای وضعیت ترافیک  معابر، آلودگی هوا و دسترسی به تصاویر دوربین‌های ترافیکی را برای زائران و مجاوران فراهم می‌کند.
گفتنی است؛ امکان دسترسی به اپلیکیشن موبایلی نقشه همراه مشهد از طریق بازار فراهم است و شهروندان با دانلود آن می‌‎‌توانند از امکانات متنوع استفاده کنند و همچنین با مراجعه به آدرس map.mashhad.ir می توانند از امکانات متنوع این اپلیکیشن استفاده نمایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.