مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به روند کاهشی فوتی‌های کرونا اعلام کرد: پس از ۳۸ روز ، مرگ و میر روزانه کرونا دورقمی و به ۹۸ نفر رسید همچنین ۲۵ استان مرگ و میر کمتر از ۵ نفر داشتند.

مرگ و میر روزانه کرونا دو رقمی شد/فوت ۹۸ هموطن دیگر

به گزارش قدس انلاین، از دیروز تا امروز ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۸۰بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۱۲ نفر از آنها بستری شدند، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۳۵هزار و ۷۱۹ نفر رسید.

 تا کنون ۶ میلیون ۸۰۵ هزار و ۸۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند، ۲ هزار و ۲۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

 ۴۸ میلیون و ۵۳۴هزار و ۸۸۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۶۳ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۶۲۲نفر دُز اول، ۵۶ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۶۰۶ نفر دُز دوم و ۲۵ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۹۳۱نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۵ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۱۵۹دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۲۴۳ هزار و ۲۵۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در شبانه روز گذشته ۲۵ استان کشور، مرگ و میر کمتر از پنج نفر داشته اند. از این بین در استان‌های کردستان، هرمزگان، ایلام و بوشهر هیچ موردی از مرگ و میر گزارش نشده و در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، اردبیل، گیلان و کرمان، یک مورد مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت شده است.

در حال حاضر ۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه امیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «امیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است. در هفته ۱۰۷ همه‌گیری کرونا در کشور، وضعیت ابتلا در ۳۰ استان کشور روند کاهشی داشته و موارد فوتی در ۱۹ استان افزایش نداشته است.

انتهای پیام

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.