معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از پلمب ۳۱۰ مورد متخلف بهداشتی در کشور در روز گذشته خبر داد و گفت: ۷۱۸ مرکز اقامتی بازدید شد که ۴۲ مورد از این مراکز به مراجع قضایی معرفی و ۱۸ مورد پلمب شدند.

۴۲ مرکز اقامتی به مراجع قضایی معرفی شدند

به گزارش قدس انلاین، محسن فرهادی با اشاره به آغاز برنامه مدیریت مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزی ۱۴۰۱ اظهار داشت: این برنامه از دیروز چهارشنبه ۲۵ اسفند در سراسر کشور با حضور فعال همه بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط با هدف حفظ و ارتقای بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی و پروتکل های بهداشتی در راستای سلامت جامعه آغاز شده و اولویت، مدیریت کنترل کووید ۱۹ است.

وی ادامه داد: در اولین روز برنامه سلامت نوروزی، ۳۴ هزار و ۵۵۹ مورد بازرسی در سراسر کشور انجام شده و ۸۹۷ مورد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: یک هزار و ۱۱۴ مرکز بین راهی نیز در روز گذشته مورد بازدید قرار گرفت که ۷۹ مورد به مراجع قضایی معرفی و ۲۴ مورد پلمب شدند.

فرهادی با اشاره به بازرسی‌های مشترک نیروهای بهداشتی با سایر سازمان‌ها و نهادها گفت: روز گذشته، سه هزار و ۶۳۵ مورد بازرسی بصورت مشترک با سازمان‌ها و ادارات و مراجع قضایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در روز اول اجرای این برنامه، ۳۴ هزار و ۳۳۴ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شد، افزود: دیروز ۱۷ هزار و ۹۷۵ مورد کلرسنجی از سامانه‌های آبرسانی و ۱۲ هزار و ۷۲۹ مورد سنجش پرتال از سطوح و مواد غذایی انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.