۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 791578

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: تامین و توزیع داروهای بیماران تالاسمی در دستور کار این سازمان قرار دارد و دلیل کمبودهای مقطعی، تاخیر در تخصیص ارز بوده است.

تأمین داروهای حیاتی بیماران تالاسمی محقق شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمیدرضا اینانلو گفت: پیرو جلسه حضوری با انجمن تالاسمی، تامین داروهای حیاتی وارداتی این بیماران در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی تامین و تولید داروهای دسفرال و جیدنیو زمانبر بوده و شرکت تامین کننده، داروها را پس از تخصیص ارز و سوئیفت، در مرحله تولید قرار می ‏دهد؛ بنابراین پروسه ثبت سفارش و تولید چهار الی پنج ماه زمان لازم دارد و شرکت سازنده قبل از این مرحله اقدام به تولید نمی‌کند.

او گفت: درمورد داروی دسفوناک، ماده اولیه تامین و دارو در مرحله تولید و توزیع است.

به گفته وی ۳۸۰ هزار عدد داروی دسفرال تامین شده و در حال توزیع است.

او گفت: برنامه ریزی برای تامین محموله‌های بعدی نیز انجام شده است. داروی جیدنیو نیز در مرحله تامین ارز قرار دارد.

این خبر در حالی است که اواسط سال ۱۴۰۰ دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران از کمبود شدید داروهای حیاتی بیماران تالاسمی کشور خبر داده و گفته بود: از ابتدای امسال این مشکل گریبان بیماران را گرفته و تا امروز هیچ دارویی برای بیماران تالاسمی وارد کشور نشده مگر ۳۵۰ هزار ویال داروی تقلبی که خسارات زیادی برای بیماران تالاسمی به همراه داشته است.

یونس عرب با انتقاد از عدم برنامه‌ریزی مناسب در سازمان‌های مربوطه، خاطرنشان کرده بود: از ابتدای امسال این مشکل گریبان بیماران را گرفته و تا امروز هیچ دارویی برای بیماران تالاسمی وارد کشور نشده مگر ۳۵۰ هزار ویال داروی تقلبی که خسارات زیادی برای بیماران تالاسمی کشور به همراه داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.