معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۴۰ درصد از ظرفیت اقامتی مشهد در اختیار زائران و مسافران است که تکمیل ۱۰۰ درصدی این مراکز اقامتی طی روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود.

۴۰ درصد از ظرفیتهای اقامتی مشهد تکمیل شد

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد  افزود: از آنجا که هنگام پیش فروش بلیتهای سفر، در همان روزهای اول همه بلیتها به مقصد مشهد فروخته شده است، طبق پیش‌بینی ها نوروز امسال جمعیت قابل توجهی از زائران را در این شهر پذیرا خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: با تمهیدات اندیشیده شده توسط کمیته‌های ۱۴ گانه خدمات سفر در استان، از روز گذشته عملیات اجرایی خدمات رسانی به زائران نوروزی در شهرستانهای مختلف خراسان رضوی آغاز شده است.

وی ۱۰ اولویت ویژه خراسان رضوی برای خدمت رسانی به زائران در روزهای پیش رو را شامل آمادگی برای اسکان زائران در زمان برودت هوا، تامین نان بویژه در اطراف حرم مطهر رضوی، رعایت الزامات مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا بویژه دریافت سه دز واکسن، آمادگی برای خدمات رسانی شبانه روزی در مراکز درمانی، درمانگاه ها، بیمارستانها، مراکز دیالیز مشهد، داروخانه ها و توقفگاه های خودرو، تامین کالا و نظارت بر توزیع آن و سرویس‌دهی کامل در حوزه حمل و نقل به زائران برشمرد.

معاون استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: درحالیکه ۵۰ درصد از ظرفیت اقامتی معمول و رسمی کشور در شهر مشهد قرار دارد، اما همین میزان به تعداد ۱۱۵ هزار تخت جوابگوی نیاز زائران و مسافران این شهر نیست و باید از ظرفیتهای دیگر اقامتی بهره گرفت.

حجت الاسلام گنابادی نژاد اظهار داشت: همه ظرفیتهای اقامتی از جمله زائرسراها، مدارس آموزش و پرورش، حسینیه ها، خوابگاه‌های دانشجویی، مساجد، سوله های ورزشی و سوله های بحران در قالب بیش از ۴۵۰ هزار نفر ظرفیت اقامتی شبانه روزی در استان و بیش از ۳۵۰ هزار نفر ظرفیت اقامتی شبانه روزی در مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران مورد استفاده گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته هیچ گزارش منفی مرتبط با خدمات رسانی در حوزه های مزبور ارایه نشده است، افزود: خدمات فرهنگی ویژه زائران توسط دستگاههای مسوول در سه محور منتهی به مشهد  ارائه می شود.

معاون استاندار خراسان رضوی تمرکز بر ظرفیتهای نظارتی از جمله نظارت بر حوزه تاکسیرانی و تزریق واکسن را مورد تاکید قرار داد و گفت: ستاد خدمات سفر در حوزه پروتکلهای بهداشتی بویژه واکسن به هیچ وجه کوتاه نیامده و نظارتهای سرسختانه‌ای در این زمینه دارد.

وی بیان کرد: فروش بلیت‌های قطار، اتوبوس و هواپیما به مقصد مشهد و رزرو واحدهای اقامتی مشروط بر تزریق حداقل دو دز واکسن بوده است، واکسن سرنشینان خودروهای شخصی به صورت سیستمی کنترل می شوند و پایگاههای واکسیناسیون نیز در استان فعال هستند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با همکاری شهرداری و فرمانداری مشهد، ظرفیت جدید برای توقف پنج هزار خودرو در اطراف حرم مطهر رضوی برای ایام نوروز ایجاد شده است.

وی آستان قدس رضوی را نهادی پیشگام و ممتاز در عرصه خدمت رسانی به زائران عنوان و اظهار کرد: امسال با همکاری آستان قدس، ارایه آموزش به بیش از ۱۰ هزار نفر در حوزه های اداره کل میراث فرهنگی، اصناف، سازمان صنعت معدن و تجارت و برخی حوزه های دیگر به مجموع اقدام های ستاد خدمات سفر اضافه شد تا گامی مفید و موثر در زمینه خدمت رسانی به زائران برداشته شود.

گنابادی نژاد با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش برف در قوچان، مشهد و برخی از مناطق خراسان رضوی بوده ایم، افزود: بر اثر برف و باران تعدادی از زائران در مسیرهای منتهی به مشهد بویژه مسیر قوچان – مشهد متوقف شدند که برای خدمت رسانی به آنان از ظرفیت اسکان امام زاده سید ابراهیم (ع) این شهر کمک گرفته شد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: همه تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به مسافران و زائران در مسیرهای منتهی به مشهد پیش‌بینی شده است و آمادگی لازم برای اقامت موقت زائران و خدمات رسانی به آنان در این مسیرها وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.