دبیرکل سازمان ملل متحد در پی وقوع و ادامه جنگ اوکراین نسبت به بروز اختلال در چرخه تامین مواد ضروری از جمله مواد غذایی ابراز نگرانی کرد و آن‌را موجب فروپاشی در سیستم عرضه مواد غذایی در عرصه جهانی دانست.

جنگ اوکراین موجب فروپاشی سیستم غذایی جهانی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، گوترش در حساب توئیتر خود دراین باره نوشت: جنگ اوکراین هم اکنون باعث ایجاد اختلال در چرخه تامین ذخایر و افزایش شدید بهای سوخت، غذا و حمل نقل شده است.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه این توئیت نوشت: باید هرکار ممکنی را برای جلوگیری از یک توفان گرسنگی و فروپاشی در عرصه سیستم غذایی جهانی انجام دهیم.

دبیرکل سازمان ملل: جنگ اوکراین موجب فروپاشی سیستم غذایی جهانی می شود

روسیه پنجم اسفندماه و به‌دنبال به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک و با انتقادی که ولادیمیر  پوتین رئیس جمهوری روسیه پیش از آن و در دوم اسفند از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو عنوان کرده بود، وارد جنگ با اوکراین شد.

کی یف خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو شده بود؛ اما اکنون ولودیمیرزلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از موضع خود مبنی بر پیوستن به ناتو عقب نشسته و به صراحت اعلام کرد که کشورش به این پیمان که ابزاری نظامی برای واشنگتن قلمداد می شود، نخواهد پیوست.

جنگ اوکراین هم اکنون وارد بیست و چهارمین روز خود شده است.

منبع: ایرنانب»۱۳۰۲**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.