مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: اکنون ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی در این استان از مرز ۹۰ درصد گذشته است.

۹۰ درصد ظرفیت واحدهای اقامتی در خراسان رضوی تکمیل شد

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد موسوی اظهار کرد: ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی استان شامل هتل، هتل‌ آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر، اقامتگاه سنتی و بوم‌گردی ۱۲۰ هزار نفر شب اقامت است که در آستانه شب نوروز چیزی به تکمیل کامل این ظرفیت باقی نمانده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت واحدهای اقامتی غیر رسمی شامل مدارس، مساجد، حسینیه‌ها، بوستان‌های زائرپذیر، خوابگاه‌های دانشجویی، زائرسراهای ارزان قیمت و زائر شهر رضوی، مهمانسراهای دولتی و سایر مراکز اقامتی تا ۴۷۰ هزار نفر شب اقامت در استان برنامه‌ریزی شده است که زائران و گردشگران می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی با بیان این‎که برنامه های فرهنگی و آیینی نوروزگاه در ۹۶ نقطه از استان خراسان رضوی برای گردشگران و زائران نوروزی تدارک دیده شده است، ابراز کرد:  آئین نوروزگاه در ۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۲۲ شهرستان، ۱۷ روستای هدف گردشگری، چهار پایگاه میراث فرهنگی و سه منطقه نمونه گردشگری برگزار می‌شود.

موسوی به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تبدیل صنایع‌دستی استان به عنوان سوغات سفر گردشگران و زائران نوروز ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی ۵۶۰ غرفه عرضه صنایع‌دستی در تاسیسات گردشگری، هتل‌ها، مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی، بوستان‌ها و محورهای تردد زائران و گردشگران برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه غرفه های مزبور صنایع‌دستی را در ۲۲ شهرستان استان عرضه  می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این رویداد بزرگ هنری ۶۲۰ هنرمند استان خراسان رضوی از ۴۶ رشته صنایع‌دستی مشارکت دارند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.