تیم ملی فوتبال کره جنوبی با عبور از سد ایران توانست طلسم‌های بسیار زیادی را شکسته و به بهترین تیم دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا تبدیل شود.

طلسم‌شکنی‌های متعدد کره جنوبی مقابل تیم ملی؛ از ۲ رقمی شدن تا برد پس از ۴۰۷۹ روز

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران در نهمین بازی خود در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف میزبان خود کره جنوبی رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد تا با ۲۲ امتیاز به رده دوم گروه نخست سقوط کند.

در این گزارش به اعداد و ارقام و اتفاقات تاریخی که در این مسابقه رخ داد اشاره خواهیم کرد:

*این سی و سومین تقابل ۲ تیم بود. ایران همچنان روی ۱۳ برد باقی ماند و کره موفق شد سرانجام پیروزی‌های خود را ۲رقمی کند. ۱۰ بازی هم با تساوی به اتمام رسیده است.

*کره جنوبی با ۲ گلی که وارد دروازه امیر عابدزاده کرد تعداد گل‌های خود را به عدد ۳۶ رساند و از ایران که ۳۴ گل زده بود، پیشی گرفت.

*کره جنوبی بعد از برد در جام ملت‌های ۲۰۱۱ موفق به شکست ایران نشده بود اما حالا پس از هفت مسابقه که سه شکست و چهار تساوی عایدش شده بود توانست از سد ایران بگذرد. این اولین باخت ایران مقابل کره بعد از ۱۱ سال و ۲ ماه و ۲ روز یا به بیانی دیگر پس از ۴۰۷۹ روز بود.

*۲ تیم تا به حال ۱۲ بار در خاک کره به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سه برد برای هر کدام و ۶ تساوی رقم خورده است. کره حدود ۱۶ سال پیش و در یک دیدار دوستانه موفق شده بود ایران را در سئول از پیش رو بردارد و پس از آن ۲ برد و چهار تساوی برای ایران به دست آمده بود.

*پس از ۱۲ مسابقه یکی از این ۲ تیم موفق شد بیش از یک گل به ثمر برساند. ایران در سال ۱۳۸۵ و در مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۰۷ موفق شد با گل‌های عنایتی و بادامکی حریف خود را از پیش رو بردارد.

*کره جنوبی برای سومین بار توانست با نتیجه ۲ بر صفر ایران را شکست دهد. آنها در سالهای ۱۳۵۰ و ۱۳۸۴ با این نتیجه از سد ایران گذشته بودند.

*سون هیونگ مین در کنار ۶ بازیکن دیگر کره جنوبی مقابل ایران به آمار ۲ گل، رسید تا از این حیث به بهترین آمار برسد. با این وجود همچنان علی دایی با چهار گل بهترین گلزن دیدارهای رو در روی این ۲ تیم است.

*دراگان اسکوچیچ پس از ۱۳ برد و یک تساوی طعم تلخ شکست را چشید. او فقط در ۲ بازی از این ۱۵ مسابقه به برتری نرسیده بود که هر ۲ مقابل کره جنوبی رقم خورد. این شکست همچنین اولین بازی ایران با سرمربیگری اسکو بود که به گلزنی ملی‌پوشان منجر نشد.

*ایران و کره جنوبی ۱۱ بار در مقدماتی جام جهانی به مصاف یکدیگر رفته‌اند. تا به اینجا سه برد برای ما، ۲ پیروزی برای کره‌ای‌ها و ۶ تساوی رقم خورده است. برد اول کره در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴ رقم خورد. جایی که با سه گل ایران را در هم کوبید.

*کره جنوبی حالا تنها تیم بدون باخت دور نهایی انتخابی جام جهانی است. آنها تا به اینجا در دور پایانی به هفت برد و ۲ تساوی دست پیدا کرده‌اند. کره همچنین با ۲ گلی که به ایران زد توانست کمترین گل خورده را هم به تنهایی از آن خود کند. آنها بعد از استرالیا و به اتفاق ایران با ۱۳ گل زده از این نظر هم تیم دوم هستند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.